پانسیون سگ وگربه در محیطی آزاد و بدون قفس زیر نظر دامپزشک و مربی رفتارشناس می باشد. در محیط بهترین پانسیون سگ وگربه انها با یکدیگر در تماس نبوده و هریک دارای اتاقک های مجزا که مجهزبه سیستم گرمایشی و سرمایشی و تهویه می باشند نگهداری می شوند. با این وجود شما پیش از مراجعه به پانسون باید نکاتی را رعایت کنید تا برای حیوان شما و سایر حیوان‌ها مشکلی ایجاد نشود.

نکات که قبل از پانسیون سگ وگربه باید رعایت کنید

-قبل از رفتن به پانسیون حتما حیوانتان را با شامپو یا داروهای دافعۀ  انگلهای خارجی (کک و کنه) بشورید

از فرستادن حیوانتان به پانسون هایی که سگ و گربه را کنار هم نگهداری می کنند خوداری کنید

-در پانسیون ها حداقل باید دو بار حیوان برای دفع بیرون برده شود.

گردش روزانه حیوان نیز مهم است، پانسون هایی مناسب ترند که دارای حیاط های بزرگ هستند و یا امکان گردش حیوان در محیط بیرون را دارند

-در ایران مدرک رسمی رفتارشناسی سگ و گربه وجود ندارد و لی کارکنان باید حداقل تجربه نگهداری انواع حیوانات را داشته باشند.

-پانسیون ها بهتر هستند که با کلینیک های دامپزشکی در ارتباط هستند.

-پانسیون هایی که برای ساکت نگهداشتن حیوانات از دارو های آرام‌بخش استفاده می کنند، خطرناک هستن

برخی بیماریها و مشکلات در پانسیون به وجود می آید مثل سرفه سگدانی و انواع قارچ ها، پس حتما بعد از اتمام دوره پاسیون به دامپزشکتان مراجعه کنید.

هزینه پانسیون سگ وگربه

 هزینه‌ها بر اساس کیفیت خدمات و محل پانسیون ها تعیین شده‌اند. سرویس برخی از آنها به چند قفس و مقداری خوراک محدود می‌شود که در این صورت، هزینه نگهداری حیوانات روزانه کمتر  است.

در پانسیون‌های لوکس اما بهای نگاهداری به روزی ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان می‌رسد. این قیمت‌ها مربوط به سگ و گربه هستند و مخارج نگهداری جوندگان و پرندگان ارزانتر است.

نکاتی در مورد پانسیون سگ وگربه

سراغ پانسیونی بروید که از شما شناسنامه و برگه تایید سلامت حیوان با تاریخ معتبر بخواهد.

بسیاری از پانسیون  با عناوینی مثل پانسیون خانگی، هتل سگ، هتل گربه، هتل حیوانات خانگی و … سعی در جلب مشتری دارند در حالی که حیوانات خانگی را در قفس یا فضاهای بسیار محدود محبوس میکنند.

پس گول اسامی فریبنده را نخورید و حتما پیش از سپردن حیوان خانگی‌تان به پانسیون از شرایط محل نگهداری مطلع شوید.

عکس های ویرایش شده و فیلمهای پرزرق و برق از پانسیون ها در فضای مجازی به ویژه پیج های اینستاگرام و تلگرام و … به هیچ عنوان نباید ملاک انتخاب شما باشد.

بسیاری از این عکسها و فیلمها یا از محل مورد نظر نیستند یا در بهترین حالت ممکن و به عنوان نمونه گرفته شده اند و در نبود شما خبری از آن فضای بازی و خوشگذرانی حیوانات خانگی نیست.

نکاتی دیگر در رابطه با پانسیون سگ وگربه

به هر پانسیون سگ وگربه اعتماد نکنید و به صرف قیمت مناسب حیوان خانگی تان را به او نسپارید. آیا فرد مورد نظر را می شناسید؟ چقدر قابل اعتماد است؟ از سابقه او چه میدانید؟

اصلا فرد حیوان دوستی است یا به صرف کسب درآمد پانسیون احداث کرده است؟ آیا پانسیون از امنیت کافی برخوردار است؟ پس از پاسخ به این پرسش ها میتوانید تصمیم درستی بگیرید.

به پانسونهایی اعتماد کنید که دوربین های مدار بسته دارند و در هر ساعت از شبانه روز میتوانید روی تبلت، کامپیوتر و تلفن همراهتان محیط پانسیون را کامل ببینید و از وضعیت حیوان خانگی تان با خبر شوید. برای معرفی این پانسیون ها میتوانید با دفتر خیریه حیوانات تماس بگیرید.

بهترین پانسیون سگ تهران

بهترین پانسیون سگ محلی است که سگ شما در نبودتان، می تواند مانند شما از تعطیلات لذت ببرد.

بهترین پانسیون سگ‌ها که اکثرا در شمال شهر تهران قرار دارند، برای نگهداری سگ در غیاب صاحبانشان دایر شده‌ و خدماتی مانند فروش لوازم جانبی سگ، اصلاح و آرایش موی سگ و تربیت سگ را نیز ارائه می‌دهند.

ازاین پانسیون ها با نام “هتل حیوانات خانگی” یاد می شود.هتل هایی که بر حسب امکانات خود به حیوانات خانگی تا سطح “هتل پنج ستاره” نیز ارتقاء می‌یابند.احداث پانسیون سگ به سرعت در تهران درحال گسترش است.