اما در گونه هایی مثل عروس هلندی که اتفاقاً پرندهۀ پر طرفداری در تکثیر هست کاهش تلفات امکان پذیر هست اما با تجربه ای که من دارم میتونم به جرأت بگم که به ۰ رسیدن امکان پذیر نیست،مگر این که شما با صرف وقت چندین ساله با پرورش جوجه های قوی و خوش نسل بتونید این کار رو انجام بدید که باز به نظر من نمیتونه صرفه اقتصادی داشته باشه.
این پست رو نوشتم که هم نظرات شما دوستان و تجربیات شما رو بدونم و هم نظر و تجربه خودم رو با شما به اشتراک گذاشته باشم.
ببینید طوطی سانان موجوداتی هستند که بسیار هوش خوبی دارند، این و خیلی علت های دیگه باعث میشه که تفاوت بین جفتها چه از نظر رفتاری و چه از حیث تغذیه با هم داشته باشند؛
شاید یکی از شما بیان کنه که میتونیم پرنده ها رو از زمان جوجه بودن با روش غذایی و رفتاری خودمون آشنا کنیم تا اکثر طوطی های سالن ما دارای یک رفتار و عادت غذایی بشوند، باید عرض کنم هر چند این امر غیر ممکن نیست اما بسیار سخته و قطعاً زمان خیلی زیادی از شما میگیره،درسته که ما نمیخوایم ره صد ساله رو یک شبه بریم اما یقیناً قرار هم نیست درجا بزنیم یا پیشرفت بسیار کندی داشته باشیم.
به بیان بهتر باید به شما بگم طوطی سانان نسبت به سایر پرنده هایی همچون قناری و انواع نژاد فنچ ها عادات غذایی و رفتاری بسیار گسترده تری دارند و تغییر اونا درسته که غیر ممکن نیست اما بسیار سخت و تاقت فرساست.
از نکات بالا چه نتیجه ای میخام بگیرم، میخوام عرض کنم جفت های مولد طوطی سانان توی بزرگ کردن جوجه با هم متفاوت هستند و به علت عادات رفتاری مختلف میتونن برخی دچار عارضه پر کنی در جوجه ها بشن و یا از پس چندین جوجه به خوبی بر نیان،که این باعث تلفات در جوجه طوطی میشه و رسیدن تلفات رو به ۰ خیلی سخت میکنه.
نکته دیگه ای که من در تماس با اکثر پرورش دهنده های طوطی سانان باهاش برخورد کردم اینه که،خیلی از دوستان بیان میکنند که ما تلفات نداریم و با ترفند هایی تونستیم تلفات جوجه طوطی رو به ۰ برسونیم؛باید باز عرض کنم که باید ببینید اوضاع مالی این دوستان توی چه سطحی هست و از چندین جفت طوطی نگهداری میکنند.
اگر از تکثیر اوضاع مالی خوبی دارند حرفشون قابل اعتنا هست و یا اگر حداقل از ۲۵ تا ۳۰ جفت طوطی نگهداری میکنند حرفشون قابل توجه هست، در غیر این صورت متأسفانه دروغ گو هستند.
مطلب دیگه این که تلفات در انواع گونه های پرندگان امری عادی هست و تنها با قدری تدابیر مختلف میشه اون رو کاهش داد و رسوندن تلفات به ۰ کاری غیر معقول به نظر میرسه.
امیدوارم این نوشته بتونه توی کسب و کار بهتون کمک کنه،بدرود تا بعد.