قیمت سگ شیتزو اصیل به عوامل مختلفی بستگی دارد قبل از اقدام به خرید سگ و دانستن قیمت سگ شیتزو اصیل بهتراست اطلاعات کاملی در مورد این سگ بدانید تا با آگاهی لازم سگ خود را انتخاب کنید.

شکل ظاهری سگ شیتزو

در مورد شکل ظاهری و قیمت سگ شیتزو اصیل می توان گفت این سگ جزء سگ های عروسکی و یکی از محبوب ترین ومعروف ترین نژاد های جهان است محبوبیت این نژاد گاهی تا این حد است که با وجود تنوع بسیارزیاد در سگ های گونه عروسکی عده ای این نژاد را حتی با وجود قیمت بالایی که دارد به موارد دیگر ترجیح می دهند. پس می توان گفت که قیمت شیتزو اصیل نسبتا بالا است.

به طور کلی این سگ ها به گونه ای هستند که برای زندگی با انسان هماهنگ شده اند و به سگ های افراد اشرافی و امپراطور ها معروف می باشند که این ویژگی  خود بر روی قیمت سگ شیتزو اصیل تاثیر می گذارد. نکته دیگر این که سگ های عروسکی معمولاً کمتر از ۳۰ سانتی متر قد و کمتر از ۵ کیلو گرم وزن دارند.

در سگ های گونه عروسکی عده ای این نژاد را حتی با وجود قیمت بالایی که دارد به موارد دیگر ترجیح می دهند .نکته دیگر این که سگ های عروسکی معمولاً کمتر از ۳۰ سانتی متر قد و کمتر از ۵ کیلو گرم وزن دارند .

ویژگی وقیمت سگ شیتزو اصیل

در مورد ویژگی و قیمت سگ شیتزو اصیل  یک سگ کوچک با پوزه بسیار کوچک نسبت به سگ های دیگر است چشم های این سگ معمولاً تیره و گود رفته است . یکی از مهمترین ویژگی ها در شناسایی شیتزو موهای بدن این حیوان می باشد . سگ شیتزو اصیل دارای موهای نرم ضخیم و بسیار بلندی است که جزء ویژگی های نژادی  این حیوان محسوب می شود این حیوان دارای گوش های افتاده ای می باشد. که به وسیله مو های پر مانندی پوشیده می شود همچنین  یک دم پشمالو درانتهای بدن خود دارد .

مو های جلوی صورت و پیشانی حیوان معمولاً بسیار بلند است به همین علت مو ها یش را  با یک روبان بالای سرش می بندند که سگ بتواند به راحتی اطرافش را ببیند .

نگهداری وقیمت  سگ شیتزو اصیل

در مورد نگهداری و قیمت سگ شیتزو اصیل باید گفت که سگ شیتزو اصیل بسیار مناسب کسانی است که در آپارتمان زندگی میکنند. نگهداری از سگ شیتزو مانند سایر سگ ها است به این سگ ها هم باید از دادن چیز های شیرین پرهیز کنید ، مقداری آب همیشه در دسترس حیوان باشد ،در تولگی غذا های آب پز شده بخورد . سگ شیتزو برای خرید سگ آپارتمانی گزینه بسیار مناسبی و سگ شیتزو قیمت مناسبی نیز دارد.

قیمت سگ شیتزو اصیل

اصل و ریشه  سگ شیتزو

اصل این نژاد را عده ای مربوط به چین می دانند و حتی اینگونه گفته می شود معنای آن سگی است که از لحاظ ظاهر شباهت زیادی به شیر داشته باشد. بعد ها این سگ از چین به اروپا برده شده است . وبه طور کلی میتوان گفت که قیمت سگ شیتزو اصیل تا حدی بالااست.

عده دیگر نام شیتزو را برگرفته از کلمه چینی xi shi می دانند که به معنی زنان زیبای آسیا و چین است که موهای بسیار بلندی داشتند . و گفته می شود به علت بلندی مو ها و زیبایی این نژاد به نام خوانده می شده .

رنگ بندی وقیمت سگ شیتزو اصیل

رنگ بندی وقیمت سگ شیتزو اصیل ، سگ شیتزو از جمله نژاد های است که درهمه رنگ ها دیده می شود رنگ های سفید و قهوه ای مشکی خاکستری در ایران بیشتر مشاهده می شود اما رنگ های جگری آبی و بلوطی هم گزارش شده است  که هریک از این رنگ بندی ها بر روی قیمت سگ شیتزو اصیل تاثیر گذار است.بینی این سگ معمولاً تیره است به جز در رنگ جگری که بینی هم جگری رنگ است و در موارد خاکستری که بینی کمی سفید دیده می شود .

شیتزو یکی از نژاد هایی است که بسیار با نژادهای دیگر ترکیب و هیبرید گیری شده است به همین دلیل رنگ بندی های بسیار متفاوتی در آن دیده می شود . شیتزو تریر یکی از معروف ترین هیبرید هایی که در بین سگ های شیتزو دیده می شود.

سایز بندی و قیمت سگ شیتزو اصیل

سایز حیوان بر اساس دایره المعارف بریتانیکا و مراکز رسمی ثبت اطلاعات حیوانات به صورت زیر است .

نر:

وزن : kg 28_20

ارتفاع : cm 7_4

ماده :

وزن : kg 28_20

ارتفاع : cm 7_4

همان طور که مشاهده می شود وزن و ارتفاع در نر و ماده سگ شیتزو  اصیل تفاوتی ندارد البته تفاوت ها در اندازه این سگ بسیار زیاد است ولی موارد ذکر شده بر اساسا اکثریت بود. هریک از این ویژگی ها می تواند بر روی قیمت سگ شیتزو اصیل تاثیر می گذارد.

نگهداری  از موها سگ شیتزو

ظاهر زیبا و مو های بلند شیتزو که تا زمین می رسد نیاز به نگه داری هایی دارد تا شکل خود را به همان صورت حفظ کند وگر نه بسیارزشت خواهد بود و برای خود حیوان هم بیماری آور می شود

موهای بلند شیتزو نیاز به شانه شدن روزانه با برس فلزی دارد تا از کرک شدن و گره خوردن آن جلوگیری شود و زیبایی خود را حفظ کند ، مو ها در تمام قسمت های بدن شیتزو به جز کف دست ها حیوان دیده می شود و تمام نواحی احتیاج به شانه شدن دارد .

به علت بینی کوچک و صورت صافی که شیتزو دارد هنگام غذا خوردن تمام صورت حیوان کثیف و آلوده به غذا می شود . به همین دلیل بعد از غذا خوردن نیاز به تمیز کردن و شستن دارد تا ازتجمع باکتری روی صورت حیوان کاملاً جلوگیری شود. یکی از عادت هایی که معمولاً به سگ شیتزو اموزش می دهند آب خوردن به کمک بطری های مخصوص است که از خیس و کثیف شدن صورت حیوان جلو گیری کند .

مشکلات سلامتی  وقیمت سگ شیتزواصیل

سگ شیتزو اصیل از لحاظ سلامتی برخی مشکلات را دارد.البته سلامتی سگ بیشتر بستگی به نوع زندگی اصالت نژاد و تغذیه  فرد دارد . اما تعدادی از مشکلات که رایج تر است و در این نژاد دیده می شود بیشتر شامل

۱)بیماری های کبدی در سگ شیتزو بسیار شایع سیروز کبدی در شیتزو های پیر دیده می شود.

۲)دیسک کمر به علت طولانی بودن طول ستون مهره ها گاهی شیتزو ها دچار عارضه شدید دیسک کمر می شوند .

در کل بایدگفت شیتزو سگی بازیگوش بسیار صمیمی و عاشق بازی است و دیدن علائمی همچون بازیگوشی پر سر و صدا بودن و علاقه به آشنایی با افراد جدید از جمله ویژگی های سلامتی این حیوان محسوب می شود . شیتزو سگی است که در ریشه متلعق به اشراف چینی بوده و عده ای اعتقاد دارند که اگر در یک مکان مجلل نگه داری شود سالمتر خواهد ماند.به همین دلیل قیمت سگ شیتزو اصیل بالاتر است.

نکات برجسته نژاد شیتزو و قیمت سگ شیتزو اصیل

صورت آنها شکل مسطحی دارد به همین دلیل به راحتی دچار سکته مغزی می شوند و چون هوای سرد سریع وارد ریه های آنها میشود باید در داخل خانه و در یک هوای گرم نگهداری شوند.

-این سگ اگر چه با کودکان رفتار خوبی دارند اما برای خانواده هایی که کودک کوچک یا نو پا دارند مناسب نیست زیرا ممکن است به طور غیر عمد به آنها آسیب بزنند.

-آنها زیاد خرو پف و خس خس می کنند و ممکن است به مشکلات دندان دچار شوند.

برای خرید یک سگ سالم، هرگز آن را از پرورش دهنده های غیر قانونی و یا فروشگاههای حیوانات خانگی خریداری نکنید که قیمت سگ شیتزو اصیل را پایین تر از حد به شما اعلام خواهند کرد.بنابراین توله سگی را پیدا کنید که آن را از نظر عدم وجود بیماری های ژینتیکی که ممکن است سگ به آن مبتلا شود، آزمایش کرده باشند.

میزان سازگاری نژاد شیتزو  با کودکان و حیوانات خانگی دیگر

سگ شیتزو یک حیوان خانگی فوق العاده و همراه خوبی برای سگ ها و دیگر حیوانات خانگی و هم چنین کودکان است. شما باید زمانی که سگ با کودکان همراه می شود بر آنها نظارت داشته باشید زیرا ممکن است به هم دیگر آسیب برسانند.

به فرزند خود یاد دهید زمانی که سگ در حال آموزش دیدن است برای او غذا نبرید و به او نزدیک نشود. سگ هر چقدر هم اهلی باشد باد زمانی که با کودک همراه می شود او را ببندید. این سگ هرگز دوست ندارد تنها رها شود.آن ها به طور کلی سگ های پرخاشگری نیستند اما اگر در یک محیط باز با سگ های دیگر به خصوص سگ های کوچک هم بازی شوند ممکن است به حالت تهاجمی در آیند اما اگر آنها را به خوبی آموزش دهید میتوانند با گربه ها و حیوانات خانگی دیگر سازگاری خوبی داشته  باشد.

شیتزو به عنوان نژاد مهربان بخصوص با کودکان شناخته می شود. شیتزو به عنوان نژادی کوچک که بیشتر وقت خود را در کاخ های سلطنتی سپری کرده، به راحتی می تواند خود را با شرایط آپارتمان شما وفق داده و به عنوان یک حیوان خارق العاده همراه شما زندگی کند. اما به طور کلی قیمت سگ شیتزو اصیل نسیت به دیگر سگ های شیتزو بالا است.