معرفی ۵ نمونه از طوطی‌ها جهت نگهداری در خانه
وقتی صحبت از نگهداری پرنده به عنوان حیوان خانگی می‌شود اولین موردی که به ذهن می‌رسد طوطی است.

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه

وقتی اکثر مردم به نگهداری از پرندگان به عنوان حیوان خانگی فکر می کنند، اولین پرنده ای که به ذهن می‌رسد طوطی‌ها هستند. بسیاری از مردم طوطی خود را تصور می‌کنند که با آن‌ها صحبت می‌کند و از کلمات آنها کپی می‌کند. با این حال، تنها تعداد کمی از 350 گونه شناخته شده طوطی می‌توانند صحبت کردن را یاد بگیرند! طوطی یک اصطلاح بسیار مبهم است، با توجه به اینکه تفاوت‌های زیادی بین نژادها وجود دارد. برخی از بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین طوطی‌ها ممکن است به نظر نرسد که حتی از یک خانواده هستند! بنابراین، کدام یک از این موجودات بالدار رنگارنگ بهترین همراهان ما هستند؟ پاسخ این است، تعداد کمی از آن‌ها! برای کمک به شما در محدود کردن انتخاب‌ها به مواردی که به بهترین وجه متناسب با آنچه شما به دنبال آن هستید، ما 5 نوع از بهترین طوطی‌ها را برای نگهداری به عنوان حیوان خانگی فهرست می‌کنیم، با اطلاعات کافی در مورد هر کدام تا به شما کمک کند احساسی نسبت به آنها داشته باشید.

۵ نوع طوطی که باید به عنوان حیوان خانگی نگهداری کنید

۱- طوطی خاکستری آفریقایی

African Grey Parrots

این دسته از طوطی‌ها از نمادین‌ترین و باهوش‌ترین طوطی‌های شناخته شده هستند که به دلیل توانایی خود در یادگیری کلمات مختلف و استفاده از آن‌ها برای تعامل با صاحب محبوب خود شناخته شده‌اند. اما این تعامل فقط برای نمایش نیست. این طوطی‌ها برای شاد نگه داشتن خود نیاز به تعامل دارند و نمی‌خواهند تنها بمانند.

یک چیز شگفت انگیز در مورد طوطی خاکستری آفریقایی این است که آنها می‌توانند تا 60 سال در قفس زندگی کنند! اگر در جوانی یکی را دریافت کنید، احتمالاً یک همراه مادام العمر خواهید داشت. اگر در سنین بالاتر تصمیم بگیرید که طوطی خاکستری آفریقایی بگیرید، حیوان خانگی شما احتمالاً تا بعد از شما زنده خواهد ماند. در مجموع، ما فکر می‌کنیم که این یکی از بهترین طوطی‌ها برای نگهداری به عنوان حیوان خانگی است.

۲- طوطی کاکادو


Cockatoos parrot

کاکادوها پرندگانی خواستار هستند که عملاً شیفته صاحبان خود می‌شوند. به همین دلیل، آنها نام مستعار "Velcro" را به خود اختصاص داده اند زیرا کاکادوی شما همیشه در کنار شما خواهد بود!

کاکادوها طوطی‌هایی با جثه متوسط تا بزرگ هستند، با پرهای تاج بیرون زده که تشخیص آن‌ها را از سایر گونه‌ها آسان می‌کند. بسیاری از مردم می‌گویند که کاکادوها به دلیل سطح بالای هوش و تمایل به عصبانیت در هنگام عدم توجه کافی، شبیه کودکان دو ساله هستند.

۳- طوطی ماکائو

Macaws parrot

طوطی ماکائو یک پرنده بزرگ، پوشیده از سایه‌های پر جنب و جوش قرمز، آبی و طلایی است. ماکائو تصویری است که وقتی بیشتر مردم به طوطی فکر می‌کنند به ذهن خطور می‌کند. آن‌ها می‌توانند از 20 تا 50 اینچ ارتفاع داشته باشند و 30 تا 50 سال عمر کنند. به این ترتیب، گرفتن ماکائو یک تعهد جدی برای شما به همراه خواهد داشت.

یکی از مواردی که باید در مورد ماکائوها در نظر داشت این است که می‌توانند بسیار پر سر و صدا باشند. جیغ آن‌ها می‌تواند اعضای خانواده یا همسایگان را در آپارتمان‌های مجاور بیدار کند، بنابراین برای افرادی که همسایه‌ای ندارند مناسب هستند.

4. طوطی پارولت

Parrotlet parrot

اگر می‌خواهید همراهی رنگارنگ یک طوطی را بدون فدا کردن یک اتاق کامل از خانه خود برای فراهم کردن فضای کافی داشته باشید، ممکن است این طوطی را در نظر بگیرید. این‌ها کوچکترین طوطی‌ها هستند، بنابراین به فضای زیادی نیاز ندارند.

آنچه آن‌ها نیاز دارند توجه زیاد است. آن‌ها طبیعتا پرندگان دوستانه‌ای هستند، اما اگر به حال خود رها شوند، خیلی سریع از خصلت دوستیشان کاسته می‌شود. اگر از همان ابتدا به آن‌ها توجه زیادی داشته باشید، طوطی شما با شما پیوند نزدیکی خواهد داشت. اما اگر کسی را شریک این دوستی کنید آن‌ها به جای شما با یکدیگر پیوند دوستی خواهند داشت.

۵- کوکاتیل

Cockatiel parrot

کوکاتیل‌ها کوچکترین عضو خانواده کاکادوها هستند و در ایالات متحده بسیار محبوب هستند. مراقبت از آن‌ها آسان است و به راحتی می‌توان با آن‌ها کنار آمد و آن‌ها را به انتخابی عالی برای اولین طوطی تبدیل می‌کند. فقط به یاد داشته باشید، آن‌ها می‌توانند تا 25 سال با مراقبت خوب زندگی کنند، بنابراین کوکاتیل شما برای مدت طولانی بخشی از خانواده خواهد بود! کوکاتیل‌ها یک تاج زیبای قابل شناسایی روی سر خود دارند. جالب اینجاست که می‌توانید با توجه به تاج کوکاتیل‌های خود به وضعیت عاطفی آن‌ها پی ببرید.

ورود to leave a comment
گربه‌ها در مورد ما چگونه فکر می‌کنند؟ شما شگفت‌زده خواهید شد.
برخلاف سگ‌ها رفتار و برخورد گربه‌ها با ما به نوع دیگری است. با ما همراه باشید.