قیمت قناری جیبر:  می توان گفت که این قناری  قدیمی ترین قناری جهان  است . تنها جثه کوچک این پرنده (حدود ۱۵ سانتی متر) نیست که آن را از دیگر قناری های مشابه متمایز می کند.

یکی از خصوصیات نسبتا عجیب و غریب این پرنده باعث شده است تا عده ای نام قناری استریپ تیز کننده را به این حیوان بدهند. سینه و ران عریان این قناری  است که پرنده مورد بحث نیاز به هوای نسبتاً گرم دارد. فرم و حالت بدن این قناری بایستی همواره خمیده و قوزدار باشد به نحوی که سر هیچگاه از شانه ها بالاتر قرار نمی گیرد. بندرت می توان نمونه هایی را دید که زاویه مفاصل آنها کمی بطرف جلو متمایل باشد.

 قناری جیبر

پرهای این قناری به سه قسمت تقسیم می گردد ولی به طور کلی نواحی سه گانه از نظر مقدار پر، کم پشت و بدون حجم است. نکته جالب توجه آن است که می توان این قناری ها را به گرفتن ژست های مختلف واداشت و از او خواست که فلان فرم خاص را به بدن خود بدهد،

زیرا فرم عجیب و غریب اندامی در این پرندگان نه به خاطر اعوجاج اسکلتی بلکه به خاطر کوشش های عضلانی آنها پدید می آید و بنابراین نمی توان انتظار داشت که پرنده به طور خلق الساعه حالت بدن خود را عوض کند و در آن فرم و شکل خاص باقی بماند چرا که این موضوع نیاز به ممارست و کوشش پرنده دارد.

براساس همین خصیصه، پرندگانی که بتوانند بیشتر از دیگران حالت و ژست مورد درخواست را بخود بگیرند و ژست و حالت خود را در مدت زمان بیشتری حفظ کنند، مرغوب تر شناخته می شوند و بیشتر مورد توجه قناری بازان و داوران قرار می گیرند.

این نژاد خود والدین خوبی نیستند و حتما باید در پرورش جوجه ها از قناری حمال استفاده شود که همین امر باعث شده که بعضی ها برای رسیدن به تکثیر راحت و بی دردسر  قناری جیبر را با قناری رسمی جفت کرده و باعث از بین رفتن نژاد اصل و با کیفیت این قناری شوند .این نژاد معمولا در حالت و ژستهای عجیب و غریب دیده میشود . نگهداری و تکثیر این نژاد در هوای گرم بهتر امکان پذیر میباشد .

روش نگهداری از قناری جیبر و سایر نژادهای قناری ها

– هرهفته دوبار ظرف مخصوص حمام برای قناری قرار دهید.توجه داشته باشید مکان گرم و غیر از زمان های جفت گیری باشد.قناری ها عاشق آب تنی هستند.

-قناری را در معرض نور غیرمستقیم خورشید قرار دهید محیط نگهداری حتما دارای تهویه هوا باشد و گاهی به مدت خیلی کوتاه قناری را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید.

– تا جایی که امکان دارد به غیر از مواقع ضروری از به دست گرفتن قناری بپرهیزید.

– از کاغذ سفید بجای روزنامه برای کف قفس قناری استفاده کنید و هر سه روز یکبار کاغذ را تعویض کرده و پلاستیک ته قفس را بشوئید.

– قفس قناری را هر یک ماه یکبار با اسپری های حشره کش و مواد ضدعفونی کننده تمیز کنید و بعد از یکی دوساعت کاملا با آب و مواد شوینده قفس را بشوئید و در معرض نور خورشید آن را خشک کنید.

– هر سه روز دانه و غذای جدید به قناری دهید.

– هر ماه نصف مولتی ویتامین را به ظرف آب قناری اضافه کنید.

– از گذاشتن بیشتر از یک میله داخل قفس پرهیز کنید امکان دارد قناری در مسیر پرواز خود را زخمی کند.

– از قفس های مخصوص نگهداری قناری استفاده کنید قفس های کوچک باعث بی تحرکی قناری می شود و ممکن است پرهای او بشکند.

از ظروف پلاستیکی برای آب و دان او استفاده کنید.

– به محض مشاهده بیماری اقدام به مداوا نمایید.

قیمت قناری جیبر

خصوصیات یک جیبر خوب


۱- سر کوچک
۲- قد بلند
۳- بدن کشیده
۴- پرهای صاف
۵- گردن کشیده و پاهای بلند و لخت
۶- حالت و استیل خاص ایستادن روی میله

تغذيه و قیمت قناری جیبر

اصلی ترين دانه مصرفی که می بايد هميشه در اختيار قناری قرار گيرد تخم کتان است . تخم کتان دانه ای مقوی و پرانرژی است ولی اين دانه به تنهايی نمی تواند تمامی نياز های يک موجود زنده را برآورده سازد بنابراين برای بر طرف شدن اين نيازها می بايست دانه ها و سبزيجات و مکملهای ويتامينی و پروتينی گوناگونی را تهيه و در اختيار پرنده قرار دهيد