توله سگ یورکشایر دوره رشد کوتاه مدتی دارد و ساختاراستخوانی ظریف او به سرعت رشد می کند. تقریبا بعد از دو ماهگی رشد  این حیوان به حداکثر می رسد.

و در اواخراین دوره رشد توله سگ یورکشایر به آرامی  وزن اضافه کرده  و استخوان هایش محکم و سفت می شوند. همچنین نیاز به تغذیه  انرژی توله سگ یورکشایر دو برابر  یک سگ یورکشایر بالغ است.

سیستم ایمنی توله سگ یورکشایردر حال رشد بسیار حساس است، زیرا  هنوز به طور کامل رشد نکرده است تا بدن حیوان برای خود آنتی بادی بسازد.  یه همین دلیل در رژیم غذایی  حیوان تغییرات زیادی ایجاد نکنید زیرا می تواند تاثیر منفی روی روده توله سگ یورکشایرگذاشته و در نتیجه درهضم  غذا دچار حساسیت  می شود

ویژگی توله سگ یورکشایر

توله  سگ یورکشایر که تازه به دنیا آمده  است بیشتر به رنگ سیاه هستند و تنها نقاط خاکستری بر روی بدنشان دیده می شود. اگر احیاناً روی بدن توله ها لکه های روشن دیده شود، با افزایش سن  رنگ آنها  تیره خواهد شد. در برخی نمونه ها حتی سه سال طول می کشد تا رنگ واقعی  توله سگ یورکشایرمشخص شود.

توله سگ  یورکشایر بعد از رشد کامل موی بسیار بلند ، زیبا و ابریشمی  خواهد داشت که از دو سوی بدن حیوان آویزان است. توله هایی که از بالغین خالص به دنیا می آیند  توله سگ با رنگ کاملاً سیاه هستند  که لکه های برنزدر بدن خود دارند.

توله سگ یورکشایر با وجود اینکه ناز پرورده هستند اما موجودی است شجاع که درواقع خلق و خوی سگ های تریرها را حفظ کرده است. این سگ بدنی تو پر ، خوش فرم و نسبتا مناسبی  دارد همچنین این حیوان سر کوچک و پهن و بینی سیاه دارد. چشم ها دارای اندازه متوسط ، تیره رنگ و نافذ هستند و حالت بیرون زده آن شدید نیست گوشها vشکل و حالت افراشته دارد.

موهای توله سگ یورکشایر

در سگ یورکشایر بالغ وضعیت پوشش خارجی، رنگ، کیفیت و چگونگی مو ها بسیار مهم است.  در برخی از نمونه ها موها معمولاً بلند هستند و در ناحیه کمری دچار فرق می شوند. دو نمونه مو در سگ یورکشایر دیده می شود یکی موهای ابریشمی که بیشتر بلند و لخت هستند و دیگری موهای نرم که معمولاً خیلی بلند نیستند و بسیاری از مواقع نیاز به برس زدن ندارند. از پشت گردن تا شروع دم پوشش خارجی به رنگ خاکستری تیره است و روی دم تیره تر می شود. روی سر، قسمت های بالایی قفسه سینه، روی پاها طوسی بوده و تیره تر از قسمت های دیگر می باشد.

تغذیه توله سگ یورکشایر

توله سگ یورکشایر تا دو ماهگی تا  ۶ بار در روز تغذیه می شود ودر چهار ماهگی  ۵ بار همچنین تا شش ماهگی ۴ بارودر یک سالگی ۳ بار تغذیه می شود.بعد از سال  یک سال  به عنوان سگ بالغ  شناخته می شود و بنابراین لازم است تغذیه آن ۲ بار در روز باشد.

در توله  سگ یورکشایر کمبود قند خون نیز اتفاق می افتد. این حالت به خصوص در صورتی که بین نوبت های غذایی فاصله زیاد باشد اتفاق می افتد. یورکشایر های لاغر نیزممکن است  به این مشکل  دچار شوند محیط های سرد، خستگی، غذای نامناسب، استرس از عوامل تشدید کننده این مسئله هستند.

از طرفی توله سگ  یورکشایر باید به طورمرتب نزد دامپزشک برده  شوند زیرا معاینه این توله سگ باید در بازه های زمانی مشخص صورت بگیردو واکسن های آنها هم باید دز زمان معین تزریق شود تا از آسیب های احتمالی آن جلوگیری  شود ولی با وجود همه این سختی‌گیری‌ها و حساسیت ها، نگهداری از توله سگ ها بسیار شیرین و لذت بخش است ارتباط قوی بین توله سگ ها و صاحبان آنها زمانی که بالغ‌تر بشوند ، شکل میگیرد.

-یورکشایر ها می توانند سیستم گوارشی بسیار حساسی داشته باشند که باعث می شود در غذا خوردن ایراد گیر باشند و هر چیزی را نخورند . مشکلات در هنگام غذا خوردن زمانی بروز می کنند که سگ شما دچار بیماری های لثه و دندان باشد . اگر او در هنگام غذا خوردن یا بعد از آن دچار ناراحتی می شود و احساس خوبی ندارد حتما برای چکاپ به دام پزشک مراجعه کنید .

سلامتی توله سگ یورکشایر

سگ های یورکشایر مشکل دررفتگی کشکک زانودارند . به همبن دلیل باید به حیوان آموزش داده شود  تا از ارتفاع نپرد و از پله ها به آرامی بالا برود. در رفتن این استخوان می تواند درد زیادی را برای حیوان داشته باشد در برخی از این سگ ها تنگی مجاری تنفسی نیز مشاهده شده است ، در این حالت حیوان دچار سرفه های شدید و ناگهانی می شود و سعی می کند حرکات خود را محدود کند.

مراقبت و نگهداری ازتوله  سگ‌ یورکشایر

توله سگ یورکشایر از بازی و پیاده‌روی در بیرون ازخانه لذت می‌برد. از آن‌جایی که در خانه خیلی شیطان و بازیگوش  هستند اصلا تمرین و ورزش کردن برایشان سخت نیست و لازم نیست این سگ ها را مجبور به فعالیت کنید. به‌طور کلی، یورکشایر تربیت‌پذیرند و زود دستورات و فرمان‌پذیری را می‌آموزند، مخصوصا اگر بفهمند که با انجام دستورات شما به آن‌ها توجه می‌کنید یا به آن‌ها جایزه می‌دهید.ممکن است در بعضی مواقع تربیت آن‌ها، در خانه، سخت شود، مخصوصا آموزش محل ادرار و مدفوع در این توله سگ ها کمی مشکل است .

توله سگ یورکشایر

چون یورکی‌ها خیلی کوچکند و ممکن است مدفوع آن‌ها دیده نشود بهترین کار این است که از اول خودتان جای دستشویی‌شان را به آن‌ها نشان دهید وهر بار که جای درست کارش را انجام داد او را  تشویق کنید. مطمئن باشد که اگر برای تربیت توله سگ یورکشایر وقت بگذارید و زحمت بکشید، نهایتا یک سگ مودب و حرف‌ گوش‎ کن خواهید داشت.

سگ‌های یورکشایرسگ خانگی هستند ونمی‌توانند هوای خیلی گرم یا خیلی سرد را تحمل کنند. بنابراین در روزهای سرد و گرم این سگ ها را بیرون نبرید.

نکاتی که در نگهداری توله سگ یورکشایر باید بدانید

-نکته ای که برای نگهداری از این توله سگ وجود داره، این است  که بخاطر سن کم و جثه ضعیف‌شون، سیستم بدنی ضعیف تری دارندو برای همین باید به غذایو محل نگهداری‌شون خیلی اهمیت داده شود.

-آموزش پارس نكردن را از تولگي جدي  بگیرید زیرا سگ یورکشایر سگی  پر سر و صدای است.سگ های یورکشایر به صاحبان خود وابسته هستند وبا بچه ها بسیار خوب کنار می آیند،  این سگ ها یه کوچک ترین صدایی عکس العمل نشان می دهند بنابراین می توانید به عنوان سگ نگهبان کوچک نیز مورد استفاده قرار گیرند. آموزش پذیری سگ یورکشایر بسیار خوب بوده این سگ ها قابلیت آموزش به عنوان سگ شکاری برای خارج کردن حیوانات کوچک از لانه هایشان را نیز دارند.

 -طول عمر آنها بین ۱۲ تا ۱۵ سال می باشد .
-یورکشایر ها از سرما بدشان می آید و معمولا در زمان هایی که خیس هستند یا در مکان های مرطوب قرار دارند مور مورشان می شود .

-یورکشایرها به دلیل ساختار بدنی ظریف و کوچک شان و خصوصیات اخلاقی مربوط به تریر ها معمولا برای خانواده هایی که فرزندان کوچک و نوپا دارند پیشنهاد نمی شوند .

– این نکته را بدانید که این نژاد فکر می کنند سگ های بزرگی هستند و در صورت امکان تلاش می کنند تا با سگ های بزرگ تر از خودشان دعوا کنند به همین خاطر سگ تان را تحت کنترل داشته باشید و برای اینکه او آداب اجتماعی را فرا بگیرد سعی کنید از سنین کم او را به کلاس های آموزشی اطاعت کردن و رام شدن ببرید .

نکاتی در هنگام خرید غذای  توله سگ یورکشایر

در هنگام خرید غذای یورکشایر به این نکته توجه کنید که زمانی که شما برچسب روی غذای سگ ها را می خوانید گوشت می بایست جزو اولین ماده تشکیل دهنده آن باشد و در رده دوم نشاسته های قابل جذب مانند برنج قرار می گیرند .

ماده بعدی فرآورده های جانبی می باشند که در اکثر مواد تشکیل دهنده غذای حیوانات به چشم می خورند و به معنای بخش هایی از اعضای بدن حیوانات دیگر می باشد که در غذای انسان ها استفاده نمی شوند مانند استخوان ها , بعضی ارگان ها , خون , بافت چربی و روده ها . بسیاری درباره استفاده از فرآورده های جانبی در غذای سگ ها نظر موافقی دارند ولی در کل صاحبان حیوانات خانگی می بایست به دنبال محصولاتی باشند که بر روی برچسب آن منبع حیوانی فرآورده های جانبی ذکر شده باشد.

 توله سگ یورکشایر دارای چه خصوصیاتی می باشد

بیشتر توله سگ یورکشایر دارای روحیه ای لطیف می باشند و عاشق بغل کردن هستند و چیزی را بیشتر از اینکه در تمام طول روز صاحب شان یا افراد خانواده را دنبال کنند نمی خواهند .

در حالی که عده ای دیگر بازیگوش و شرور هستند و دوست دارند سر از همه کاری در بیاورند . برای یورک شایر ها محدودیت هایی تعیین کنید و خواهید دید که این سگ چه همراه و شریک خوبی برای تان خواهد بود

آموزش های مربوطه را از سن کم شروع کنید و در این صورت شانس شما برای داشتن سگی مطابق با میل تان بیشتر از زمانی خواهد بود که او را به حال خود بگذارید تا به روش خودش بزرگ شود و سپس در بزرگسالی مجبور می شوید تا تلاش کنید که عادت های بد او را تغییر و اصلاح نمایید .