نژاد سگ مالتیز  یک سگ کوچک خانگی است، این پت خلق و خوی ملایم و بی خطری دارد. سگ مالتیز عروسکی با همه همانند یک دوست صمیمی رفتار می کند. مالتیز جزو گروه سگ های عروسکی است. این سگ پوستی سفید رنگ دارد، که زیبایی خاصی به این سگ عروسکی بخشیده است، بطوری که برخی از افراد مالتیز را به عنوان سگ سفید برفی می نامند.و همین موضوع در قیمت سگ مالتیز مینیاتوری تاثیرگذار است.

سگ مالتیز مینیاتوری از نژاد سگ های کوچکی است که وزن سگ های نر و ماده ی آن ۲ الی ۳٫۵ کیلو گرم می باشد . اما ارتفاع نر و ماده ی این نژاد با هم متفاوت است، ارتفاع ماده سگ های مالتیز به ۲۰ الی ۲۳ سانتی متر و ارتفاع سگ های نر این نژاد به ۲۰ الی ۲۵ سانتی متر می رسد.

این نژاد سگ خانگی کوچک نیاز به مراقبت پیوسته دارد، با اینکه مدت زمان مناسب برای حمام این سگ یک هفته یکبار است، گاهی حمام های بین هفتگی نیز ممکن برای مالتیز ضروری باشد. نگهداری از مالتیز یک تجربه شیرین و زیبا است که اگر قصد خرید این سگ را داشته باشید این حس شیرین را نیز تجربه خواهید کرد.گرفتن ناخن، پاک کردن گوش ها و شستن دندان ها نیز باید به صورت پیوسته و هفتگی یکبار به آرامی صورت گیرد.

جنبه مثبت و قیمت سگ مالتیز مینیاتوری

احتمالا اغلب افرادی که در آپارتمان زندگی می‌کنند یا زیاد سفر می‌کنند ترجیح می‌دهند سگ های مینیاتورب را تهیه ‌کنند، چراکه بسیار دستی و قابل حمل هستند. به راحتی می‌توانند در محیط‌های کوچک زندگی کنند و همراهان خوبی برای کسانی هستند که توانایی نگهداری از سگ های بزرگتر را ندارند. همچنین به نسبت نژادهای بزرگ آسان‌تر تمیز می‌شوند و هزینه خورد و خوراک کمتری نیز دارند. اغلب سگ های فنجانی تمام طول عمرشان مانند یک توله به نظر می‌رسندچیزیکه برای بسیاری از صاحبان آن‌ها یک صفت جذاب محسوب می‌شود. وهمین بر قیمت سگ مالتیز مینیاتوری  تاثیر می گذارد.

سلامت و قیمت سگ مالتیز مینیاتوری

از آنجا که سگ های فنجانی به طور غیر طبیعی سایزشان مینیاتوری شده است اغلب اوقات با مشکلات مختلف سلامت دست و پنجه نرم می‌کنند. شکم کوچک آن‌ها رژیم غذایی خاصی را می‌طلبد. در نتیجه نیاز به مقدار کمی غذا اما چند وعده در روز دارند. مثانه کوچک آن‌ها باعث می‌شود ادرار نابجا تقریبا غیرقابل اجتناب باشد.

خوب است بدانید که احتمالا نیاز می‌شود حتی مدت‌ها بعد از اتمام دوره کودکی برایشان مت مخصوص ادرار تهیه کنید. مشکلات قلبی، تنفسی و تشنج نیز اغلب سگ های فنجانی را اذیت می‌کند. آن‌ها به اندازه‌ی سگ های استاندارد و طبیعی عمر نمی‌کنند. از آنجا که سگ های مینیلتوری مشکلات سلامت زیادی دارند لذا در نظر داشتن اقدامات پیشگیرانه ضروری است. در نتیجه قطعا دامپزشک خود را بیشتر ملاقات خواهید کرد و هزینه بیشتری نیز نسبت به یک سگ معمولی پرداخت می‌کنید.

قسمت بد این موضوع این است که اصلا بعید نیست این سگ های کوچک به طور تصادفی توسط صاحبانشان کشته شوند. یک زمین افتادن ساده می‌تواند تا حد مرگ به این سگ های نحیف آسیب بزند. سگ های فنجانی نمی‌دانند که تا چه حد ریزه هستند برای همین بر روی کاناپه می‌پرند و بی هیچ ترسی زیر دست و پا راه می‌روند تا به حال چند مورد از له شدن ناخواسته و دلخراش این حیوانات خانگی دوستداشتنی وجود داشته است.

نکات مهم در رابطه با سگ مالتیز

-سگ مالتیز موهای بلندی دارد و امکان دارد در جاهایی که موی کم وجود دارد پوست حیوان دچار آفتاب سوختگی گردد.

-امکان دارد آموزش دادن او مشکل ساز شود به همین علت آموزش جعبه توصیه می گردد.

-در صورتی که می خواهید از قیمت توله مالتیز و قیمت سگ مالتیز در تهران اطلاع حاصل کنید و یا اینکه سگی برای فروش دارید، می توانید به فروشگاه های مجاز حیوانات خانگی مراجعه نمایید.

-به دلیل جثه ی کوچک و ساختار حساس مالتیز ها برای نگهداری در خانواده هایی که کودکان نو پا دارند، پیشنهاد نمی گردند.

-سیستم گوارش آن ها بسیار حساس می باشد و اگر در رژیم غذایی او دقت نداشته باشید ممکن است دچار مشکل گردند. گاهی اوقات نیز دچار مشکلات دندان و لثه می گردد، به همین علت اگر در هنگام غذا خوردن متوجه ناراحتی در سگ گشتید، او را برای معاینه به نزد دامپزشک انتقال دهید.

-برای خرید وقیمت سگ مالتیز مینیاتوری سالم، هرگز آن را از پرورش دهنده غیر قانونی یا فروشگاههای حیوانات خانگی تهیه نکنید، و توله سگی را بیابید که او را از نظر عدم وجود بیماری های ژنتیکی که امکان دارد سگ به آن مبتلا گردد آزمایش کرده باشند.

ویژگی و قیمت سگ مالتیز مینیاتوری

برخلاف ماهیت پرانرژی، اندازه بسیار کوچکی دارند بنابراین حتی آپارتمان‌ها وساختمان‌های کوچک نیز برای آن‌ها مناسب است. همچنین سگ های مالتیز با این که موهایی بسیار زیادی دارند اما موی زیر لایه (پشم زیرین) ندارند و ریزش موی آن ها بسیار کم است و این موضوع نیز یکی از نکات مثبت برای نگه داری از آن‌ها در آپارتمان می باشد.این نژاد زیبا و پر انرژی هستند طوری که حتی نگاه کردن به حرکات آن ها لذت‌بخش است.
اما اگر سگ را برای محافظت می‌خواهید، مالتیزها توانایی های زیادی در این باره ندارند و فقط می توانند با پارس کردن شما را متوجه سازند.

این سگ‌ها حیواناتی باهوش هستند بنابراین برای آموزش دادن گزینه ای مناسب می باشند و همچنین به راحتی با محیط خانواده و کودکان تطبیق پیدا می کنند.