قیمت سگ پامرانین بسیار متفاوت است اما به طور کلی این سگ جزء سگ های گران محسوب می شود. پامِرانیان سگی است کوچک ، پشمالو با گوشهای کوچک و نوک تیز و صورتی شبیه به روباه است. انواع کوچک این نژاد با خصلت مطیع بودن و روحیه سر زندگی به همراه جثه خاص ، آنها را به عنوان یکی از مهمترین حیوانات خانگی و دست آموز مطرح ساخته است. سر در مقایسه با بدن دارای نسبت خوبی است. چشم ها براق ، به رنگ مشکی و دارای اندازه متوسطی است. گردن کوتاه است و قاعده آن به خوبی با شانه ها اتصال می یابد

ویژگی های کلی سگ پامرانین و قیمت سگ پامرانین

-سگ پامرانین امروزی با اینکه جثه خیلی کوچیکی دارد، از اجداد بزرگ و سورتمه کش توی قطب به وجود اومده و تاریخچه ی دراز و خیلی خیلی جالبی دارد.

-پامرانین ها معمولا به غریبه ها مشکوک هستند  و ممکنه خیلی پارس کنن

-ممکنه آموزش های داخل خانه مثل آموزش جای دستشویی سگ ممکن است سخت باشد

-دما و رطوبت بالا میتونه سگ پامرانین رو اذیت کند و در معرض گرمازدگی قرار بگیرد.

-اگر درست تربیت نشوند  دچار مشکل رفتاری می شوند که می تواند اذیت کننده باشد.

-سگ پامرانین با بچه ها خوب است  ولی بخاطر جثه کوچیکش موقع بازی با بچه ها در معرض خطر قرار می گیرد.

خصوصیات اخلاقی وقیمت سگ پامرانین

-سگ پامرانین معمولا با یکی از اعضای خونواده پیوند عاطفی عمیقی برقرار میکنه ولی با  این حال انتخاب مناسبی برای کسانی که دفعه اولشونه میخوان سگ نگهداری کنن، نیست.

-همونطور که قبلا هم گفتیم سگ پامرانین با اینکه سگ کوچکی هست ولی ویژگی های اخلاقی سگ های نژاد بزرگ رو دارد برای مثال خیلی شجاع و برون گرا و مغروره.

-هوش بالای پامرانین ها باعث شده آموزش به این نژاد از سن کم ضروری باشه. در غیر این صورت پامرانین به یه سگ سرخود و حرف گوش نکن تبدیل میشه که هرکاری دلش میخواد انجام میده.

سگ پامرانین در ایران جزو سگ های گرون محسوب میشه و بسته به اینکه ظاهر اون توله پامرانین چقدر بانمک باشه، بین ۳ تا ۱۲ میلیون تومن روی اون قیمت گذاری میکنن.پس می توان گفت که قیمت سگ پامرانین  بالا است.

اینکه چه سگی واقعا چه قیمتی داره متاسفانه کاملا بستگی به ۲ تا فاکتور دارد که این دو فاکتور درقیمت سگ پامرانین تاثیر گذار است.

  1. تقاضا برای اون سگ و اون نژاد چقدر در بین مردم زیاده

  2. فروشنده سگ

 تربیت و قیمت سگ پامرانین

  • از تولگی شروع به تربیت سگ کنید.

  • در آموزش به پامر مصمم و قاطع باشید.

  • حتما روزی ۱۵ دقیقه برای آموزش به سگ زمان بگذارید.

  • با سگ برخورد و رفتار صحیح رو انجام بدید

  • دوران طلایی اجتماعی سازی سگ رو که ۲ تا ۴ ماهگی هست جدی بگیرید

  • به زندگی سگ نظم و قانون ببخشید

  • از تولگی چالش هایی رو برای سگ تعیین کنید.

نکات مهم در نگهداری و قیمت سگ پامرانین

-دما و رطوبت بالا ممکنه باعث گرمازدگی واحتمالا تشنج گرمایی شود. وقتی سگتون بیرون خونه است، حواستون به او باشد و اگه علائم گرمازدگی دیده شد ، سریع ببه  داخل خانه ببرید  چون قطعا  این سگ ها ، سگ خانگی هستند و نباید بیرون نگهداری شوند. یکی از مواردی است که می توانی در قیمت سگ پامرانین عروسکی ارزان تاثیر بگذارد.

با اینکه این سگ ها با بچه ها خوب رفتار می کنن، به خاطر اندازه ی خیلی کوچیکشون نباید انها را کنار بچه های خیلی کوچیک یا خیلی پر انرژی گذاشت. هیچ وقت بچه و پامرانین رو در کنار هم بدون مراقب رها نکنین.

یه دلیل دیگه برای اینکه نباید سگ تون رو بدون مراقب بیرون رها  کنید .

به خاطر اینکه پامرانین ها سگ های کوچیک و خوشگل هستند ، به همین دلیل پیدا کردن قیمت سگ پامرانین عروسکی ارزان  خیلی مشکل است بنابراین هدف خوبی برای سگ دزدها هستند.

برخلاف سایز کوچیکشون، خودشون فکر می کنن که بزرگن و رفتار سگ های بزرگ رو دارند. این مورد ممکنه باعث دردسر بشه در صورتیکه فکر کنن که یه سگ بزرگ تر وارد قلمروشون شده و دنبالش کنن یا از ارتفاع زیاد بپرند.

آراستن سگ پامرانین

موی بلندسگ پامرانین مضاعف و سگ پامرانین نیاز به آراستن و شانه زدن روزانه دارد. بهتر است شانه زدن را از قسمت سر سگ پامرانین شروع کرده ، موها را به چند تکه تقسیم و بصورت برعکس شانه کنید.  استحمام سگ پامرانین در مواقع ضروری پیشنهاد می شود. سگ پامِرانیان یک یا دوبار در سال ریزش مو دارد. گوشها و چشم ها را بصورت روزمره تمیز کنید و بصورت منظم به دامپزشک مراجعه کنید. ریزش مو در این نژاد زیاد می باشد. فروش سگ پامرانین نیاز به محبت و توجه زیادی دارد.