داستانهای مربوط به حیوانات قهرمان به ما رسیده اند که حکایت از ارتباط عمیق بین انسان و حیوانات دارد

سگها و طوطی سانان در تاریخ ، هنر ،فیلمها،سریالهای تلویزیونی،کتابها و داستانها همیشه کارهای غیر عادی،جسورانه و قهرمانانه ای از خود نشان می دهند.

سگ پریتاس

یکی از مشهورترین این داستانها مربوط به پریتاس سگ دست آموز اسکندر مقدونی است که با یک فیل نبرد کرد و جان خود را برای صاحبش فدا ساخت. نکته جالب اینجا است که اسکندر مقدونی نیز یک شهر به همین نام بنا کرد تا یادبودی برای سگش باشد.

سگ سرخ

یا داستان سگ سرخ، این داستان یک سگ خیالی نیست یا سگی که کارهای شگفت‌انگیز و غیر ممکن می‌کند. این داستانی فانتزی درباره سگی است که واقعا وجود داشته و فیلم با مردمی که حیوانات را دوست دارد ارتباط برقرار می‌کند؛ انسان‌هایی با زبان‌های مختلف.

سگ امدادگر

بسیاری از سگها به خاطر شجاعت موفق به دریافت مدال گردیده اند،ماتیاس یک باکسر آلمانی بود که ۱۵ مرد مجروح را نجات داد و در سال ۱۹۴۳ مدال صلیب آهنی را دریافت نمود

سگ پلیس

مورد بعدی که موفق به دریافت مدال طلا شد سگ پلیسی است به نام خان هو که در حین انجام وظیفه صدمات زیادی متحمل شد و بازهم هدف خود را دنبال کرد.دیگری سگی به نام جودی است که صاحب کر و فلج خود را در حین حریق نجات داد

کوکی طوطی قهرمان

داستان هایی در مورد حیوانات مختلفی شنیده اید که جان صاحبانشان را نجات داده اند همانند سگ اسکندر مقدونی (پریتاس). اغلب گربه ها یا سگ ها بوده اند و معمولا پرنده هایی مانند کاسکو ،مرغ عشق،طوطی عشق و... کار خاصی در شرایط حساس انجام نمی دهند.اما ما الان داستان کوکی(عروس هلندی) را داریم که جان خود را فدای صاحبش کرده است

این مورد اما به تازگی توسط یک طوطی شجاع اتفاق افتاده است. این طوطی که "کوکی" نام دارد توانست جان صاحب 17 ساله خودش را از یک آتش سوزی نجات دهد.

"بن رییس" انگلیسی صاحب این طوطی است و می گوید:" در زمان آتش سوزی در حمام بودم و متوجه چیز خاصی نمی شدم اما "کوکی" آتش را دیده بود و در صدد بود تا من را از آن با خبر کند."

این طوطی بعد از دیدن آتش به سمت حمام می رود و چندین بار محکم به در می کوبد تا شاید بتواند جان صاحبش را نجات دهد و البته موفق نیز می شود. بن با باز کردن درب آتش را می بیند و از خانه فرار می کند.

این طوطی در طی آتش سوزی جان خودش را از دست داد اما توانست جان یک انسان را نجات دهد. مادر "بن" نیز می گوید اگر این پرنده نبود هم اکنون بن نیز در آتش سوخته بود.