توله سگ پیکینز موجودی  ارام و کم فعالیتی است . اگر خودتان هم اهل فعالیت خیلی زیادی نیستید توله سگ پیکینیزگزینه خوبی برای شما به حساب می اید. به گونه ای که توله سگ پیکینیز سگی مناسب  برای سالمندان و افراد کم تحرک  می باشد. .پیکینز تقریبا نیاز به ورزش روزانه دارد، اما به یور کلی برای زندگی در یک آپارتمان مناسب هستند . توله سگ پکینز از راه رفتن به آرامی در خارج از منزل لذت می برد، اما به شدت به گرما حساس است و هرگز نباید خارج و یا بیش از حد در هوای گرم بماند.

توله سگ پیکینیز

اين نژاد به گونه  معمولي و عروسكي مشهور هستند  كه دراصطلاح به توله سگ پیکینیز عروسکی  پيكينيز آستيني نیز می گویند علتش هم اين است که در چين باستان خانم ها پيكينيزهاي عروسكي رو در آستين لباسشون  قرار می دادند وبا خود حمل می کردند.

سلامت توله سگ پیکینیز

نیاز هست توله سگ  پیکینزرا به طور مرتب به حمام ببرید تا دچار عفونت های پوستی در آنها نشود. به همین دلیل گوش سگ خود را به طور مرتب بررسی کنید تا از ایجاد موم در داخل سگ ها جلوگیری شود که می تواند منجر به عفونت شود. دندان ها این سگ ها را مرتبا تمیزکنید . نیاز است تا هر چند روز یک بار موهای ان ها را برس کنید . مسواک زدن روزانه نیز توصیه می شود. به طور کلی باید گفت که توله سگ پیکینز نیاز به مراقبت های زیاد دارند.

توله سگ پیکینیزرا از ابتدا آموزش دهید

بیشتر سگ ها  از انجام دادن مرتب  برخی از کارها به صورت روزانه لذت می برد. توله سگ پیکینیزدر این مورد استثنا نیست بنابراین برای آموزش سگ‌  خود به صورت روزانه وقت بگذارید. خوب هست که سگ‌تون رو به کلاس های آموزشی ببرید.

بهداشت توله سگ پیکینیز

بهتر است این را بدانید که حیواناتی که با انسان ها زندگی می کنند به مراقبت های بهداشتی و نظافتی  بیشتری نیاز دارند خلاف تصور بسیاری از مردم که فکر می کنند که این سگ ها باعث بیماری می شوند. در حالی که این گونه نیست

نکته ای که وجود دارد این حیوانات خود را در معرض بسیاری از وسایل قرار می گیرند  سگ ها ی پیکینیز  تقریباً با همه اشیائی که در اطراف خود تماس پیدا می کنند، به همین دلیل  باید از آن ها مراقبت های ویژه ای نمود تا از آلودگی های احتمالی که پیدا می کنند تمیز گردند، بهتر است محیطی پاکیزه را در اختیار این موجودات قرار دهیم. وسایل استاندارد و مناسبی برای تمیز کردن حیوانات خانگی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد.

تغذیه توله سگ پیکینیز

به طور کلی، غذای توله سگ پیکینیز باید  سرشار از پروتئین، غنی شده با ویتامین ها، مواد معدنی باشد زیرا این مواد برای رشد لازم و ضروری  هستند ترکیبات موجود در غذای حیوانات خانگی می تواند با یکدیگر متفاوت باشند. در هنگام خرید، به ترکیبات موجود در غذا توجه کنید و غذاهایی را خریداری کنید که مورد تایید هستند و سلامت توله سگ پیکینیزشما را تضمین می کنند.

به طور کلی توله سگ پیکینیز در طول ۸ تا ۱۲ هفتگی خود، روزانه ۳ تا ۴ وعده غذایی نیاز دارد . شما باید مقدار غذای روزانه توله سگ را مشخص نمایید و بسته به شرایط و امکان تغذیه توله سگ توسط شما، مقدار غذا را به چندین وعده(نهایتا تا ۴ وعده) در روز تقسیم نمایید و به توله سگ خود بدهید. پس از شش شما می توانید وعده های غذایی توله سگ خود را به دو بار در روز تبدیل نمایید. می توانید با نظر دامپزشک و بسته به مواد تشکیل دهنده غذای خریداری شده، میزان تغذیه توله سگ را کاهش دهید.

غذای خشک یا مرطوب

 شما ممکن است نیاز به کمی آزمایش برای پیدا کردن بهترین غذا برای سگ خود داشته باشید. به طور کلی باید گفت که بهترین مواد غذایی باید مقادیر کمی مدفوع را تولید کنند،باید موهای سگ تان را براق کند و باعث اضافه وزن در حیوان نشود

ده صورت کلی می توان گت که غذای خشک اقتصادی ترین و سالم ترین غذا برای توله سگ پیکینیزاست، اما ممکن است توله سگ پیکینیز شما تحت تأثیر یک رژیم غذایی قرار نگیرد و با آن رابطه خوبی برقرار نکند.اضافه کردن مواد غذایی نیمه مرطوب، و یا مواد غذایی کنسرو شده به او کمک می کند هم چنین کمی تنوع ایجاد می کند که باید در نظر گرفته شود.

رفتار توله سگ پیکینیز با بچه ها

 به طور کلی توله سگ پیکینیز، انتخاب خوبی برای خانواده های دارای کودکان نوپا است .همیشه به کودکان آموزش دهید که چگونه سگ ها را لمس کنند و همیشه از هر گونه ارتباط بین سگ ها و کودکان نوپا برای جلوگیری از هر گونه چنگ انداختن،گازگرفتگی و…جلوگیری کنید.شما باید به فرزندتان آموزش دهید که در هنگام خواب یا غذا خوردن باید از سگ تان دور باشد و باید همیشه سعی کنید غذای سگ تان را از کودکان دور کنید. با اجتماعی شدن زود هنگام آنها  می توانند یاد بگیرند که همراه با دیگر سگ ها (و گربه ها) زندکی کنند و با آنها  دوست باشند.

البته توله سگ پیکینیزممکن است بهترین گزینه برای بچه ها نباشد. با این حال، برای رفع خطرات، شما می توانید توله سگ یکینیز را با بچه ها رشد دهید و با تجربه های دلپذیر و آرام با آنها سروکار داشته باشید. این نژاد نیز نسبت به سایر حیوانات خانگی بسیار دوست داشتنی است و نسبت به غریبه ها خجالتی هستند.

وزن توله سگ پیکینیز

وزن سگ پيكينيز  بين ٣.٢ كيلو تا ٦.٤ كيلو مي تواند باشد، براي پيكينيزهاي  كوچك استاندارد وزني خاصي وجود نداره و هر وزني زير ٣ كيلو مي توانند داشته باشند.تربيت توله سگ های پیکینیز می تواند کمی سخت باشد چون هم لجبازند و هم به نسبت بعضي نژادهاي ديگه خيلي باهوش نيستند، شايد كمك گرفتن از يه مربي حرفه اي تو همون دوره كودكي خيلي كمك كننده باشه

آموزش پارس نكردن هم در توله سگ پیکینیز خيلي مهم است  چون ممكنه عادت كنند و بيش از حد پارس كنند. اين سگ ها تحمل هواي گرم رو اصلا ندارند ولي در هواي سرد تحمل بيشتري دارند.

نکاتی راجع به تغذیه توله سگ پکینیز

-مواد غذایی خشک با کیفیت بالا برای توله سگ پیکینیز فراهم کنید.

-تغذیه متعادل توله سگ پیکینیزکه باعث رشد کامل او می شود می توانید با مواد غذایی همچون بادمجان، مواد غذایی کنسرو شده و یا آب مخلوط  با آن ها انجام دهید. شما همچنین می توانید تخم مرغ، میوه ها و سبزیجات و پنیر را استفاده کنید.توله سگ های  پیکینیز باید احتمالا از غذاهای مناسب استفاده کنند زیرا در سن رشد هستند و نیاز های تغذیه ای شان زیاد است.در غیر این صورت ممکن است منجر به کمبود مواد معدنی و ویتامین، مشکلات دندان و استخوان ها شوند و هم چنین ممکن است بعضی از مواد غذایی باعث  چاقی شود.

-آب تمیز و تازه آشامیدنی را نیز در هر زمان و به طور مرتب برای او اماده‌ کنید.

-توله سگ  پکینیز در سنین ۸ تا ۱۲ هفتگی به چهار وعده غذایی در روز نیاز دارند.

-توله سگپیکنیز سه تا ۶ ماهه ۳ وعده غذایی در هر بیست و چهار ساعت و  شيرخواران شش ماه تا ۱ سال ۲ وعده غذایی در هر ۲۴ ساعت!
نژادهای کوچک مانند پکینیز نیاز به یک رژیم غذایی کم کالری نسبت به آنچه که بسیاری از نژادهای بزرگ می خورند .
-همیشه سگ های خود را هر روز در وعده های تعیین شده تغذیه کنید و همیشه سگ های خود را در هنگام غذا خوردن در جای مشخصی قرار دهید و ظرف مشخصی برایش تعیین کنید زیرا این باعث تشویق او به غذا خوردن می شود.
اطمینان حاصل کنید که همه اعضا خانواده همین رفتار را با او ‌داشته باشند و همچنین هنگامی که مهمان دارید برنامه او از این قاعده خارج نیست.

نکاتی که در مورد توله سگ یپکینیز باید بدانید

یکی از ویژگی هایی که ممکن است برای توله سگ پیکینیز دردسر درست كند چشم هاي درشت و بيرون زده ای حیوان است زیرا نسبت به بعضي بيماري هاي چشمي آسيب پذيرتر میباشد و بايد در مراجعه به دامپزشك از او بخواهيد كه چشمهای اورا معاينه کند.

مساله ديگر توله سگ پیکینیز پوست صورت چين خورده انهاست این چین خوردگی خطر عفونت يا حساسيت يا مشكلات پوستي بخصوص در اون نقاط چين خورده پوست رو بوجود می اورد.

خطر بيماري هاي قلبي و مشكلات ستون فقرات هم تا حدي براشون وجود داره كه بايد با تغذيه و فعاليت كافي پيشگيري كرد.

در آخر باید گفت که توله سگ پیکینیز به علت خصوصیات منحصر به فرد ژنتیکی خود مستعد بعضی بیماری ها هستند مثلا اگر از دندان های توله سگ پیکینیز به خوبی مراقبت نشود دندان هایشان به سرعت فاسد شده و خواهند افتاد.

مطمئن شوید که دندان ها به طور مرتب بعد از هر وعده غذایی تمیز شده باشدبه همین خاطر  برای برداشت جرم دندانی باید به طور مرتب به  دامپزشک مراجعه کنید.

در این نژاد همچنین گاهی نارسایی های قلبی به صورت ژنتیکی بروز می کند که حیوان بصورت ناگهانی و بدون علائم قبلی دچار مرگ ناگهانی می شود.یکی از مشکلات دیگر این حیوانات صورت پهن و فرورفته است که گاهی تنفس را برای آن ها دشوار کرده و آن ها را مستعد این گونه مرگ های ناگهانی خواهد نمود.