تریر را می‌توان نژاد سرسختی دانست. آن‌ها شکل و اندازه‌های مختلفی دارند و در سراسر جهان یافت می‌شوند. این سگ‌ها به خاطر شجاعت، انرژی و خوش‌قلبی‌شان محبوب هستند. تریرها معمولا به کسانی که تجربه نگهداری از سگ‌ها را ندارند توصیه نمی‌شوند، اما اگر در جای درستی نگهداری شوند، دوستان خوبی برای شما خواهند بود. این سگ‌های چابک در قلب بسیاری از مردم ریشه دوانده‌اند و محبوبیت‌شان همچنان در حال افزایش است.

سگ‌های نژاد تریر در اصل برای شکار، محافظت و نگهبانی پرورش یافتند. اما در حال حاضر نقش آنها کاملا تغییر کرده است. با این حال، صاحبان آن‌ها باید توجه داشته باشند که تریرها خصوصیات شخصیتی خود را حفظ می‌کنند. بسیاری از سگ‌های نژاد تریر هنوز هم به اندازه اجداد خود سرکش و سرسخت هستند. شخصیت آن‌ها پر انرژی و وحشی است و دوست دارند هر چیز متحرکی را دنبال کنند!

در این مقاله ما نگاهی اجمالی به برخی از محبوب‌ترین گونه‌های این نژاد خواهیم داشت.

اشنایزر مینیاتوری (Miniature Schnauzer)

اشنایزر مینیاتوری (Miniature Schnauzer)

اشنایزر در اصل یک نژاد آلمانی است؛ اما اشنایزر مینیاتوری زمانی پدید آمد که کشاورزان دوست داشتند یک اشنایزر دو رگه با اندازه کوچک‌تر داشته باشند. این مسئله باعث شد که سگی با ظاهر اشنایزر اما شخصیتی مشابه تریرها پدید بیاید. این سگ‌ها صمیمی و باهوش، اما زیرک و با جرأت هستند.

تریر سفید وست هایلند (West Highland White Terrier)

تریر سفید وست هایلند (West Highland White Terrier)

تریر سفید وست هایلند یک نژاد اسکاتلندی است که به خاطر موهای سفیدش مشهور است. آن‌ها سگ‌هایی فعال و مستقل هستند و از بازی با صاحبانشان لذت می‌برند. این سگ‌ها معمولا به خانواده‌هایی که بچه یا حیوانات کوچک دیگری دارند توصیه نمی‌شوند، اما می‌توانند یک دوست عالی برای اعضای خانواده باشند.

سافت کوتد ویتن تریر (Soft Coated Wheaten Terrier)

سافت کوتد ویتن تریر (Soft Coated Wheaten Terrier)

این نژاد ایرلندی است که به خاطر تک‌لایه بودن پوشش بدنش شناخته می‌شود؛ از این رو، برای کسانی که آلرژی دارند گزینه خوبی است. آن‌ها در ابتدا سگ‌های همه‌کاره‌ی مزرعه بودند و برای مراقبت از دام، شکار و نگهبانی به کار گرفته می‌شدند. سگ‌هایی پر انرژی، بازیگوش و اجتماعی هستند که توانایی دوستی با افراد در سنین مختلف را دارند.

بول تریر (Bull Terrier)

بول تریر (Bull Terrier)

بول تریر یک نژاد تریر منحصربه‌فرد است. آن‌ها از جفت‌گیری بول‌داگ و تریرها پدید آمدند تا برای کنترل جانوران موذی و همچنین در ورزش‌های خونی و نمایش حمله به خرس بکار گرفته شوند. خوشبختانه، این نمایش‌ها دیگر مجاز نیستند و بول تریر به یک همراه فعال، دوست‌داشتنی و با ارزش خانگی تبدیل شده است. آنها با کودکان در سنین مختلف دوست می‌شوند و در خانواده‌هایی که فعالیت زیادی دارند به خوبی عمل می‌کنند.

ایردل تریر (Airedale Terrier)

ایردل تریر (Airedale Terrier)

ایردل‌ها بزرگ‌ترین نژاد سگ تریر هستند؛ این نژاد سگ انگلیسی در اصل برای شکار سمور دریایی پرورش یافته بود. به دلیل شجاعت و وفاداری به صاحبانشان، از ایردل‌ها به عنوان سگ‌های نظامی و سگ پلیس و همچنین سگ راهنما نیز استفاده می‌شود. آن‌ها سگ‌هایی باهوش و مستقل هستند، اما عمیقا به خانواده خود وفادارند.

تریر اسکاتلندی (Scottish Terrier)

تریر اسکاتلندی (Scottish Terrier)

تریر اسکاتلندی یکی از نژاد تریر محبوب در بین افراد مشهور از جمله دو رئیس‌جمهور ایالات متحده، فرانکلین دی. روزولت و جورج دبلیو. بوش بوده است. آن‌ها سگ‌هایی زیرک، اقلیمی و چابک هستند و شخصیت‌شان شبیه یک تریر سنتی است. با اینکه سرسخت و گوشه‌گیر هستند، اما به خانواده خود شدیدا وفادارند.

کی‌رن تریر (Cairn Terrier)

کی‌رن تریر (Cairn Terrier)

کی‌رن یکی از قدیمی ترین نژادهای سگ تریر است که از اسکاتلند آمده است. آن‌ها سگ‌هایی زیرک، پر مشغله و باهوش هستند. اگر صاحب کی‌رن بی‌تجربه یا حواس‌پرت باشد، زندگی با او سخت خواهد بود. این نژاد در خانواده‌های فعال خوب عمل می‌کند. آن‌ها سگ‌های کوچک سرسختی هستند و با اینکه مستقل هستند، از وقت گذراندن با صاحبان‌شان لذت می‌برند.

استافوردشایر بول تریر (Staffordshire Bull Terrier)

استافوردشایر بول تریر (Staffordshire Bull Terrier)

استافوردشایر بول تریر به خاطر گذشته‌اش شهرت بدی دارد. از سگ‌های نژاد تریر در گذشته برای نبرد سگ‌ها، نبرد با گاو و نبرد با خرس استفاده می‌شد. وقتی این نمایش‌ها ممنوع گردید، آن‌ها به یک رفیق دوست‌داشتنی تبدیل شدند. استافوردشایرها، علیرغم قدرت و نیروی عضلانی که دارند، برای خانواده‌هایی که دارای فرزند هستند یک گزینه عالی محسوب می‌شوند. این سگ‌ها که «پرستار بچه» هم نامیده می‌شوند، فعال، اجتماعی و دوست‌داشتنی هستند. آنها از وقت گذراندن با مردم و کودکان در هر سنی لذت می‌برند.