گربه‌ها در مورد ما چگونه فکر می‌کنند؟ شما شگفت‌زده خواهید شد.
برخلاف سگ‌ها رفتار و برخورد گربه‌ها با ما به نوع دیگری است. با ما همراه باشید.

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه

از زمانی که گربه‌ها برای اولین بار پنجه‌های شایان ستایش خود را در حدود 9500 سال پیش وارد زندگی ما کردند، انسان‌ها رابطه عاشقانه‌ای با گربه‌سانان داشتند.

امروزه بیش از 80 میلیون گربه در خانه‌های ایالات متحده زندگی می‌کنند که به ازای هر سگ در این سیاره سه گربه تخمین زده می‌شود. با این حال هنوز چیزهای زیادی در مورد دوستان گربه‌سان خود نمی‌دانیم - از جمله اینکه آن‌ها در مورد صاحبان خود چه فکر می‌کنند.


گربه‌های خانگی مانند این ممکن است واقعاً انسان را درک نکنند.

جان برادشاو متخصص رفتار گربه‌سانان در دانشگاه بریستول و نویسنده کتاب جدید حس گربه است. وی پس از چندین سال مشاهده گربه‌های خانگی به یک نتیجه جالب رسید: گربه‌ها واقعاً ما را آنطور که سگ‌ها درک می‌کنند، درک نمی‌کنند.

برادشاو اخیراً برخی از دریافت‌های خود را با مؤسسه نشنال جئوگرافیک به اشتراک گذاشته است:

چگونه به دنیای رفتار گربه‌ها وارد شدید؟

در 20 سال اول کاری، رفتار بویایی [بویایی] را در بی‌مهرگان مطالعه می‌کردم. من همیشه مجذوب این دنیای دیگری بوده‌ام که حیوانات در آن زندگی می‌کنند – در درجه اول بو، که حس اصلی سگ‌ها است. بنابراین در اوایل دهه 1980 کار روی رفتار سگ را شروع کردم. [بعدها] من خیلی سریع مجذوب گربه‌ها شدم و  تلاش کردم بیابم تصورشان از جهان در مقایسه با تصور ما انسا‌ن‌ها چیست.

در تحقیقات خود چه می‌کنید؟

مشاهدات زیاد - تماشای گروه‌هایی از گربه‌ها برای دیدن نحوه تعامل آن‌ها با یکدیگر و استنتاج ساختار اجتماعی آن‌ها. [من تماشای] گربه‌ها را در مناطقی که آزاد هستند، و نیز در پناهگاه‌های حیوانات که تعداد زیادی در کنار هم قرار می‌گیرند دنبال می‌کنم. دنیای جالبی است.

من همچنین کارهای کمی متفاوت‌تر انجام داده‌ام، مانند مطالعه نحوه بازی گربه‌ها با اسباب‌بازی‌ها، یا آزمایش [رفتار] گربه‌ها در زمان‌های مختلف روز. [من همچنین] روابط گربه‌ها را با صاحبان آن‌ها مشاهده می‌کنم، با آن‌ها مصاحبه می‌کنم و به آن‌ها پرسشنامه می‌دهم تا بفهمم آن‌ها چگونه گربه‌های خود را درک می‌کنند.

چرا به این نتیجه رسیدید که گربه‌ها ما را آنطور که سگ‌ها تصور می‌کنند، تصور نمی‌کنند؟

تحقیقات زیادی در مورد سگ‌ها و نحوه تعامل سگ‌ها با مردم انجام شده است. به وضوح روشن شده است که سگ‌ها ما را متفاوت از خودشان می‌دانند: به محض دیدن یک انسان، رفتار خود را تغییر می دهند. نحوه بازی سگ با انسان کاملاً با [نحوه بازی آن] با سگ متفاوت است. اما گربه‌ها این تصور را ندارند و نمی‌توانند ما را از خودشان مجزا کنند و رفتار متفاوتی داشته باشند.

ورود to leave a comment
مزایای داشتن سگ خانگی
آیا تا به حال فکر کرده‌اید مزایای داشتن یک سگ خانگی چیست؟