مزایای داشتن سگ خانگی
آیا تا به حال فکر کرده‌اید مزایای داشتن یک سگ خانگی چیست؟
زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه

با هر صاحب حیوان خانگی صحبت کنید فهرست بی‌پایانی از راه‌هایی را که حیوانات خانگی می‌توانند زندگی را تغییر دهند ارائه می‌دهند. حیوانات خانگی می‌توانند بهترین دوستان، محرمان، محرک‌ها و حتی معلمان ما باشند. در بسیاری از موارد، آن‌ها همچنین رفاه و سلامت ما را بهبود می‌بخشند. برای برخی افراد، حیوانات خانگی به سادگی یک راه نجات هستند. جای تعجب نیست که حدود 12 میلیون یا 44 درصد از خانواده‌ها در بریتانیا حیوانات خانگی دارند.

اما همیشه اینطور نیست که به ارتباط اجتماعی و عاطفی بسیار مثبت حیوانات خانگی با جامعه خود فکر کنیم. جون این رابطه بین حیوان و صاحبش خلاصه می‌شود. در اینجا برخی از مزایای بسیاری که حیوانات خانگی برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به ارمغان می‌آورند، آورده شده است. ما همچنین نگاهی انداخته‌ایم به اینکه چگونه برخی از حیوانات خانگی می‌توانند مسیر زندگی را برای بهتر شدن تغییر دهند.

سلامتی و تندرستی

درست است. حیوانات خانگی واقعاً برای سلامتی شما مفید هستند و مزایای پزشکی آن مدت‌هاست که مورد ستایش قرار گرفته است. داشتن سگ تناسب اندام را بهبود می‌بخشد، زیرا شما را تشویق می‌کند بیشتر پیاده‌روی کنید، و حتی بازی کردن با سگ یا گربه خود در داخل خانه، زمانی که در غیر این صورت بیکار روی مبل دراز کشیده اید، می تواند آن اندام ها را شل کند و خون را در بدن شما پمپاژ کند. مالکیت اسب تمرینات زیادی را نیز به همراه دارد و اغلب به عنوان نوعی توانبخشی و درمانی برای افراد دارای آسیب یا ناتوانی استفاده می شود. تناسب اندام و فعال ماندن، در هر سنی که باشد، به پیشگیری از بسیاری از بیماری ها کمک می کند و حیوانات خانگی این انگیزه را برای ادامه حرکت به افراد می دهند.

تحقیقات مختلف همچنین نشان می دهد که نوازش یک حیوان خانگی می تواند فشار خون را کاهش دهد، بنابراین احتمال مشکلات قلبی یا سکته را کاهش می دهد. مطالعات حتی شواهدی را ارائه کرده اند که نشان می دهد کودکانی که با حیوانات خانگی بزرگ می شوند کمتر در معرض ابتلا به آلرژی هستند. و سپس سگ هایی هستند که شناخته شده اند که بیماری های تهدید کننده زندگی را بو می کنند. حیوانات خانگی بدون شک بهترین دارو هستند.

سگ و سلامتی انسان


تندرستی

هر چیزی که شما را تشویق به بیرون رفتن و گشت و گذار در فضای باز می کند به بهبود سلامت روان کمک می کند و در بسیاری از موارد مالکیت حیوان خانگی این کار را انجام می دهد. اما باز هم، حتی زمانی که داخل خانه هستید، غوطه ور شدن روی مبل با گربه، سگ، همستر یا خرگوش می تواند استرس را کاهش دهد و خلق و خوی ما را به دلیل به اصطلاح هورمون های شادی یا اندورفین که ترشح می کند، کاهش دهد (اینها عبارتند از همان مواد شیمیایی که به کاهش فشار خون کمک می کند). به همین دلیل است که حیوانات خانگی برای مدت طولانی برای ارائه درمان به افرادی که در بیمارستان ها، خانه های مراقبت و آسایشگاه ها هستند، استفاده می شده است.

در واقع، بلو کراس فواید درمانی را که حیوانات خانگی می توانند به همراه داشته باشند، دیده است. ما سگ‌ها، گربه‌ها و حتی اسب‌سواری‌ها را که تبدیل به حیوانات خانگی درمانی شده‌اند، دوباره به خانه‌های خود برگردانده‌ایم، چه کمک به کودکان در چالش‌های یادگیری باشد و چه آرامشی برای بیماران لاعلاج.

دوستی

بیش از یک سوم افراد در نظرسنجی اخیر صلیب آبی اولین حیوان خانگی خود را بهترین دوست توصیف کردند. حیوانات خانگی ما را می‌خندانند، وقتی احساس بدتری داریم یا حالمان خوب نیست، ما را شاد می‌کنند و آنها یک شانه غیرقاضی برای گریه کردن هستند. آنها هرگز اسرار ما را با ما در میان نمی گذارند و در زمانی که ما بیشتر به آن نیاز داریم آرامش را برای ما به ارمغان می آورند. حیوانات خانگی می توانند بدون به زبان آوردن حتی یک کلمه رفیق روح ما شوند. آن‌ها ما را به کاوش در جهان با خود می‌برند، و حتی می‌توانند مانند یخ‌شکن‌هایی عمل کنند که ما را تشویق می‌کنند تا وقتی خارج از خانه هستیم، با دوستان جدید ملاقات کنیم. تقریباً یک چهارم از صاحبان حیوانات خانگی که اخیراً توسط بلو کراس مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که از طریق دوست چهارپای خود با شخصی آشنا شده اند.

جلوگیری از تنهایی

برای برخی از افراد، حیوانات خانگی فقط بهترین دوستان آنها نیستند - آنها تنها همراهان آنها هستند. تنهایی می تواند افراد در هر سنی را تحت تاثیر قرار دهد و حیوانات خانگی در تغییر زندگی افرادی که احساس تنهایی و انزوا می کنند معجزه می کنند. داشتن یک حیوان خانگی به افراد یک روال و احساس هدف می دهد. دلیلی برای بیدار شدن در صبح صاحبان حیوانات خانگی مسن تر نیز تمایل بیشتری به ورزش یا بازی با حیوانات خانگی خود دارند. به همین دلیل است که بلو کراس همه خانه‌های مراقبت از سالمندان را تشویق می‌کند تا یک خط‌مشی واضح برای حیوانات خانگی داشته باشند و در هر کجا که ممکن است به ساکنین اجازه دهند حیوانات خانگی خود را با خود به مراقبت ببرند تا از چشم‌انداز دلخراش کنار گذاشتن آنها جلوگیری شود. پس از همه، آنها همچنین ممکن است آخرین پیوند به یک همسر متوفی یا خاطره شاد باشند.

الهام گرفتن

حیوانات خانگی بی خیال هستند و زندگی را به طور کامل زندگی می کنند، بنابراین می توانند الگوی نهایی برای انسان باشند. تحقیقات Blue Cross نشان داده است که آنها ممکن است در ایجاد انگیزه در افراد برای دستیابی به اهداف زندگی سالم و سلامتی خود مؤثرتر از فیلم های تمرینی افراد مشهور و متخصصان تناسب اندام رسانه های اجتماعی باشند. در واقع، حیوانات خانگی فقط آب می‌نوشند، هر روز ورزش می‌کنند، خوب می‌خوابند و - با صاحبان مسئول - معمولاً یک رژیم غذایی سالم می‌خورند. تقریباً دو سوم از افرادی که توسط بلو کراس مورد بررسی قرار گرفتند موافق بودند که حیوانات خانگی آنها الهام بخش آنها برای رسیدن به جاه طلبی های زندگی سالم است. برای برخی از بزرگان تاریخ، حیوانات خانگی آنها حتی موزه آنها بوده اند. چه کسی می داند اگر گربه خانگی محبوب انیشتین، ببر نبود، دنیای علم کجا بود؟ این فیزیک‌دان ساعت‌ها را صرف تماشای دوست گربه‌سنگ خود می‌کرد و او در حال مدیتیشن در نظریه‌های مهم خود بود، که فیزیک و نجوم را تا به امروز شکل می‌دهد. و این یک سگ گله لنگ به نام دپ بود که پرستار پیشرو فلورانس نایتینگل را پس از اینکه سگ را بر روی چهار پنجه خود بازگرداند، الهام بخشید تا وارد حرفه پزشکی شود.

الهام گرفتن از سگ در زندگی

یادگیری

بیش از نیمی از افرادی که توسط بلو کراس مورد بررسی قرار گرفتند گفتند اولین حیوان خانگی آنها عشق بی قید و شرط یا معنای دوستی را به آنها آموخت. مطالعات نشان می دهد که داشتن حیوانات خانگی در دوران کودکی می تواند سطح همدلی را در نوجوانان بهبود بخشد و به ایجاد اعتماد به نفس کمک کند. تحقیقات حتی نشان داده است که خواندن داستان برای سگ می تواند مهارت های ادبی کودک را بهبود بخشد. در واقع، حیوانات خانگی می توانند به افراد در هر سنی در مورد مسئولیت پذیری و مهربانی آموزش دهند.



ورود to leave a comment
خصوصیات سگ ها و هرآنچه در مورد سگ ها با نژاد مختلف باید بدانید
سگ نوع اهلی گرگ خاکستری است و نخستین جانوری است که به دست انسان اهلی شد و سگ ها یاران با وفای انسانها هستند