نکاتی که قبل از خرید خرگوش باید در نظر بگیرید.
نگهداری خرگوش در خانه نیاز به دانش و اطلاعات خاصی دارد. با ما همراه باشید.

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه

خرگوش‌ها تقریباً بامزه‌ترین حیوان‌ها هستند. با گوش‌های نمادین، پاهای آویزان و بینی‌های پرپیچ و خم‌شان، قابل درک است که بسیاری از مردم می‌خواهند یکی از آن‌ها را به عنوان حیوان خانگی بخواهند. اما مانند هر حیوان خانگی دیگری، آوردن خرگوش به خانه نیاز به آمادگی و آگاهی دارد. این به ویژه در مورد خرگوش‌ها صادق است. بسیاری از ما می‌دانیم که با داشتن یک گربه یا سگ، کم و بیش، چه انتظاری داریم، اما مراقبت از خرگوش به اطلاعات دیگری هم نیاز دارد. به گفته PETA، این موضوع می‌تواند توضیح دهد که چرا خرگوش‌ها سومین حیوان تسلیم شده به پناهگاه‌ها هستند. با وجود دانش کافی، می‌توانید برای مراقبت از یک یا چند خرگوش آماده شوید.

خرگوش‌ها می‌توانند ده تا دوازده سال عمر کنند

این امر ممکن است مهم‌ترین چیزی باشد که در مورد خرگوش‌ها باید بدانید زیرا آن‌ها در طول زندگی خود به مراقبت روزانه و هفتگی قابل توجهی نیاز دارند. با توجه به مدت زمانی که آن‌ها زندگی می‌کنند، این کار کمی بیشتر از صرف وقت برای غذا دادن و جمع کردن مدفوع آن‌هاست. اگر خرگوش به عنوان حیوان خانگی به کودک داده شود و سپس آن کودک به دانشگاه برود، تعهد بزرگی است و اکنون مسئولیت آن خرگوش بر عهده والدین یا قیم است.

خرگوش‌ها برای بچه‌ها آنچنان مناسب نیستند

آنها حیوانات خانگی خوبی برای بچه‌ها نیستند. بله، هر بچه‌ای دوست دارد یک خرگوش کوچولو را خرگوش خود بخواند، اما خود خرگوش ممکن است با داشتن یک بچه کوچک به عنوان صاحب خود کمتر هیجان‌زده شود. همانطور که انجمن انسانی ایالات متحده (HSUS) اشاره می‌کند، خرگوش‌ها حیوانات شکاری هستند، و به همین دلیل، آن‌ها به راحتی از صداهای بلند و حرکات هولناک مبهوت می‌شوند. برداشتن خرگوش‌ها نیز ممنوع است زیرا ممکن است باعث شود آنها فکر کنند توسط یک شکارچی گرفته شده اند. HSUS قویاً توصیه می‌کند که والدین یا سرپرستان قبل از اینکه خانواده خرگوش را به فرزندی قبول کنند، صبر کنند تا بچه‌ها بزرگتر شوند.



آنها دوست دارند با خرگوش‌های دیگر باشند.

خرگوش‌ها حیوانات اجتماعی هستند که برای زنده ماندن در طبیعت به یکدیگر تکیه می‌کنند. یک خرگوش به خودی خود باید همیشه مراقب شکارچیان بالقوه باشد، اما اگر خرگوش دیگری وجود داشته باشد، مسئولیت را به دیگران واگذار می‌کند. و از آنجایی که خرگوش‌ها فقط با خرگوش صحبت می‌کنند، به آن‌ها کمک می‌کنند تا در صورت وجود خرگوش دیگری احساس امنیت بیشتری داشته باشند. در رابطه با این موضوع، عقیم‌سازی خرگوش شما برای ممانعت از جفت‌گیری و تکثیر روش خوبی است. به طور کلی اگر بخواهید به یک خرگوش اکتفا کنید، این تصمیمی هوشمندانه است.





خرگوش ها به ورزش و فضایی برای پرسه زدن نیاز دارند

PedMD چهار ساعت ورزش در روز را برای خرگوش‌ها توصیه می‌کند، که اساساً به این معنی است که نگه داشتن آن‌ها در یک قفس در تمام طول روز بهترین ایده نیست. ورزش برای خرگوش‌ها، مانند انسان، به سلامت کلی، از جمله هضم غذا، و سلامت روان کمک می‌کند و باعث می‌شود خرگوش شما همیشه شاد بماند. اگر فضای کافی دارید، احتمالاً یک اتاق کامل فقط برای خرگوش شما ایده خوبی است، زیرا به آن‌ها فضای زیادی برای دویدن به این طرف و آن طرف می‌دهد. اگر فضا ندارید، طبق HSUS، قفس یا ظرفی که خرگوش شما را در آن نگه می‌دارد باید حداقل پنج برابر اندازه خرگوش باشد، و این شامل یک سطح عمودی نیز می‌شود تا خرگوش بتواند روی پای خود بایستد. پاهای عقبی بدون ضربه زدن به سر ظروف چند طبقه نیز توصیه می‌شود. ناحیه خرگوش باید هر روز تمیز شود و هفته ای یک بار تمیز شود.


شما باید خانه خود را برای خرگوش ایمن کنید

اگر فضایی برای یک اتاق اختصاصی خرگوش یا یک قفس بزرگ ندارید، دادن اختیار به خرگوش در قسمت نشیمن ممکن است تنها گزینه شما باشد و این به معنای آماده کردن بقیه خانه است. رشد دندان‌های خرگوش‌ها هرگز متوقف نمی‌شود، بنابراین آن‌ها عاشق جویدن همه چیز، از جمله مبلمان و کابل‌ها هستند. لوله‌های پلاستیکی اطراف کابل‌ها از وسوسه جویدن آن‌ها مراقبت می‌کنند، یا بستن سیم‌ها به سمت بالا و دور از دسترس خرگوش نیز کارساز خواهد بود. در مورد مبلمان چوبی، انجمن حیوانات Best Friends پوشش‌های چوبی یا پلاستیکی را برای محافظت از مبلمان، موانع مقوایی در اطراف پایه‌های صندلی یا اسپری‌های بازدارنده جویدنی مانند سیب تلخ Grannick را توصیه می‌کند. همچنین مفید است مطمئن شوید که خرگوش شما به عنوان جایگزین، اسباب بازی‌های ایمن و جویدنی زیادی دارد.


آنها به چیزهایی بیشتر از هویج نیاز دارند

تصور رایج این است که خرگوش‌ها در طول روز فقط سبزیجات می‌خورند، و برخی ممکن است بخواهند این کار را انجام دهند، اما ارائه یک رژیم غذایی متنوع اما سالم برای خرگوش مهم است. طبق گفته انجمن و صندوق رفاه خرگوش‌ها (RWAF) یونجه یا علف باید بخش عمده‌ای از رژیم غذایی آن‌ها را تشکیل دهند و سبزیجات تازه سهم کمتری از مصرف آن‌ها را تامین می‌کنند. این سبزیجات می‌تواند شامل کلم پیچ، کلم بروکلی، کاهو رومی و جعفری باشد. تکه‌های کوچک هویج تازه، سیب و آناناس خوراکی‌هایی هستند که باید فقط یک یا دو بار در هفته مصرف شوند. آناناس نیز می‌تواند به هضم آنها کمک کند.


خرگوش‌ها به مراقبت‌های پزشکی منحصر به فرد نیاز دارند

مانند هر حیوان خانگی، شما باید از سلامت کلی خرگوش خود آگاه باشید، اما خرگوش‌ها نیازهای خاص خود را دارند. به این ترتیب، به گفته PETA، خرگوش‌ها دامپزشک‌های تخصصی خود را نیاز دارند و می‌توانند گران‌تر از دامپزشک معمولی شما باشند. RSPCA بازدید سالانه دامپزشک را برای بررسی دندان‌هایشان، آزمایش انگل‌ها و دریافت واکسن توصیه می‌کند.


خرگوش‌ها وقت خود را نگه می‌دارند

خرگوش‌ها کریپاسکولار هستند، به این معنی که معمولاً در طول روز و شب می‌خوابند. پس کی بیدارند؟ طلوع و غروب آفتاب! در حالی که این برای نوازش‌های عصرانه روی مبل عالی است، اما ممکن است بهترین چیز در زمانی که شما سعی می‌کنید بخوابید، نباشد. مخصوصاً اگر آن‌ها در خانه آزاد باشند.



ورود to leave a comment
معرفی ۵ نمونه از طوطی‌ها جهت نگهداری در خانه
وقتی صحبت از نگهداری پرنده به عنوان حیوان خانگی می‌شود اولین موردی که به ذهن می‌رسد طوطی است.