چگونه با وجود طوطی جابجایی منزل خود را آسان تر کنید

پرندگانی که حیوان خانگی هستند نسبت به تغییر حساس هستند و این حساسیت باعث میشود که جابجایی از یک خانه به یک موقعیت جدید برای آنها استرس زا شود. به عنوان یک والدین خوب حیوان خانگی ، با جستجوی بهترین روش برای انجام این حرکت کنترل استرس حیوان خانگی خود را در مسیر صحیح قرار دهید. با استفاده از این نکات ، می توانید با انجام اقدامات صحیح و مناسب در جهت کاهش استرس پرنده خود ، در حین حرکت از یک خانه به خانه دیگر ، بسیار آماده باشید.

در طول کل این مراحل ، به خاطر داشته باشید که در مورد هرگونه تغییر در رفتار آنها مانند از بین رفتن اشتها ، تغییر در پرها یا پرخاشگری ، آرام باشید و از پرنده خود مراقبت جدی داشته باشید. آنها می توانند از تن و زبان شما استفاده کنند که ناآگاهانه می تواند استرس را به پرنده شما ببخشد.

با طی کردن این مراحل روند حرکت را شروع کنید. دوست پرهیجان شما برای انتقال هموار به یک خانه جدید سپاسگزار خواهد بود.

چگونه با وجود طوطی جابجایی منزل خود را آسان تر کنید

نوع حمل و نقل

ابتدا چگونگی حرکت را در نظر بگیرید: با ماشین یا هواپیما. ماشین بهترین راه است زیرا می توانید در طول سفر نزدیک به پرنده حیوان خانگی خود باشید. اما اگر مجبور هستید به خانه جدید خود پرواز کنید ، در مورد مدارک مناسب و حمل و نقل مورد نیاز حمل و نقل هوایی توجه کافی داشته باشید. قبل از رزرو پرواز ، مطمئن شوید که آن شرکت هواپیمایی پرندگان را قبول می کند. از حاملانی استفاده کنید که به منظور کاهش خطر صدمه در هنگام تلاطم ایجاد شده باشد و فضای کافی برای حیوان خانگی شما فراهم کند تا راحت تر باشند.

برای دریافت گواهینامه های بهداشتی یا اثبات مالکیت ، باید به دامپزشک خود مراجعه کنید. اگر خودتان نگران انجام این کار هستید ، خدمات حرفه ای مخصوص حمل حیوانات خانگی وجود دارد که برای رسیدگی به حیوانات خانگی از همه گونه ها ، شکل ها و اندازه ها مجهز هستند.

هنگام مسافرت با اتومبیل ، سعی کنید آن را تا حد ممکن به کارهای روزمره پرنده خود شبیه کنید. غذای معمولی و آب آنها را بیاورید ، میان وعده های مورد علاقه خود را نگه دارید و مطمئن شوید که دما همانطور که در زیستگاه عادی آنهاست باشد. اگرچه عالی است که پرنده شما بتواند از پنجره بیرون بیاید ، اما مهم است که پرنده شما برای مدت زمان طولانی در معرض نور مستقیم آفتاب نباشد. یک پتو یا روتختی پنجره بیاورید تا در صورت لزوم از آن جلوگیری کنید.

برای امنیت پرنده خود ، در حین سفر جاده ای از یک حامل یا قفس که پرنده در آن امنیت داشته باشد ، تهیه کنید. برای کاهش استرس ، هفته ها قبل از حرکت حامل را خریداری کنید تا پرنده خود را با فضای جدید اشنا کنید. سعی کنید که آنها وقت خود را در آن بگذرانند و اسباب بازی های مورد علاقه خود را در کل فضا برای راحتی قرار دهید. اگر آنها هرگز در اتومبیل سواری نبوده اند ، با پرنده خود پیاده روی كوتاه کنید تا آرام آرام آنها را با احساس بودن در اتومبیل آشنا کنید.

هرگز حامل خودرو یا محل زندگی پرنده خود را در صندلی جلو قرار ندهید زیرا در صورت تصادف ممکن است کیسه هوا باعث آسیب شود. حامل را در صندلی عقب ایمن نگه دارید. همچنین موارد دیگری را که در طول آن ممکن است تغییر مکان داده یا پرواز نکنند ، بسته بندی نکنید.

آماده شدن برای حرکت

مدت ها قبل از رسیدن کامیون در حال حرکت ، همه چیز را آماده کنید. هنگام بسته بندی وسایل ، فقط وسایل مورد نیاز را در حامل خود نگه دارید. در هنگام تغییر وسایل در تلاطم یا اتومبیل سواری ، وسایل زیاد می تواند خطرناک باشد. سایر موارد ضروری دیگر را در یک جعبه در حال حرکت جداگانه بسته بندی کنید که هنگام رسیدن به مکان جدید خود می توانید درست آن را باز کنید. میوه های مورد علاقه خود را که از نظر میزان آب زیاد هستند تهیه کنید زیرا آب میوه شیرین ممکن است به راحتی در حرکت ماشین یا هواپیما بریزد.

در حین بسته بندی زیاد و جابجایی مبلمان و جعبه ها ، پرنده خود را در اتاق خلوت نگه دارید تا فشار زیاد به آنها نیاید. این امر می تواند با دور نگه داشتن پرنده از هرج و مرج ، به کاهش استرس کمک کند. همچنین در طول پروسه استرس زا سعی کنید برای آنها با غذای اضافی تغذیه کنید تا رنگ پر آنها تقویت شود.

یک دامپزشک جدید پیدا کنید

قبل از جابجایی ، برای تحقیق در مورد دامپزشک جدید نزدیک به خانه جدید خود وقت بگذارید. اگر پرنده شما بعد از قرار گرفتن در خانه جدید خود علائم استرس طولانی را تجربه می کند ، نیاز دارید که یک دامپزشک جدید انتخاب کنید. حتی می توانید بعد از روز حرکت ، یک هفته قبل از حرکت خود را برنامه ریزی کنید. از این ویزیت به عنوان یک بررسی عمومی برای علائم استرس استفاده کنید.

در خانه جدید خود مستقر شوید

پس از انجام حرکت ، به محض این که می توانید با حیوان خانگی خود در فضای جدید خود ، مستقر شوید. سعی کنید آن را مشابه فضای قبلی خود برای آشنایی تنظیم کنید. مانند کاری که برای بسته بندی انجام دادید ، هنگام بسته بندی ، پرنده خود را در یک فضای آرام دور از هرج و مرج نگه دارید. حرکت افراد بدون بسته و افراد اضافی در داخل و خارج می تواند استرس ایجاد کند.

رفتار خود را آرام نگه دارید ، پرنده خود را از نزدیک تماشا کنید ، و به درستی برای انتقال هموار به محل اقامت جدید خود آماده شوید. پیوند محکم با پرنده حیوان خانگی شما به شما کمک می کند انرژی خود را در هنگام حرکت به مکانی جدید با هم حفظ کنید.