ایگوانا قرمز: ایگواناها  نر معمولا هنگامی که فصل تولیدمثل نزدیک می شود به رنگ نارنجی یا نارنجی-قرمز در می‌آیند. در بعضی ایگواناها رنگ نارنجی ممکن است در تمام بدنشان پخش شود.

در دیگران، رنگ نارنجی در نواحی بسیاری به صورت متمرکز دیده می‌شود مانند غبغب، خار‌های پشتی، بدن و پاها. .در ایگواناهای ماده نیز رنگ نارنجی را روی بدنشان گسترش پیدا کرده، اما به طور معمول کمرنگ‌تر هستند

ایگوانا قرمز

رسیدگی به ایگوآنا قرمز

همانطور که گفته شد سطح بدن ایگوآناها از فلس تشکیل شده است بنابراین رسیدگی به آنها نسبت به به سایر حیوانات خانگی، بسیار ساده‌تر و بی‌دردسرتر است. بهتر است که برای جلوگیری از بیماری‌های عفونی و باکتریایی ایگوآنای خود را هفته‌ای یکبار حمام کنید اما نکته جالب اینجاست که ایگوآناها برخلاف بسیاری از حیوانات خانگی به حمام کردن بسیار علاقه‌مند هستند.
برای حمام کردن ایگوآناها لازم است سطح وان حمام یا لگن بزرگی از آب را با آب ولرم (۳۲-۲۹ درجه سانتیگراد) تا زیر غبغب ایگوآنا پر کنیم. او را وارد آب کنید و بگذارید توی آب تفریح کند تا زمانی که دمای آب پایین بیاید. سپس آنرا از آب خارج کرده و خشک کنید و به داخل قفس برگردانید. لازم است که اگر فضایی در قفس ایگوآنا برای آب‌تنی فرآهم نکردید این کار را هفته‌ای ۳-۲ بار تکرار کنید.

رفتار ایگوآنا قرمز با کودکان و سایر حیوانات خانگی

همانطور که پیش تر گفته شد ایگوآناها حیواناتی وحشی هستند و در سنین بلوغ رفتارهایی غیرقابل پیشبینی و جدید از خود نشان میدهند. به همین منظور آزاد نگه داشتن آنها در محیط‌هایی که حیوانات خانگی دیگر یا کودکان حضور دارند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود چرا که آنها میتوانند صدمات بسیار جدی بر سایر موجودات وارد کنند.

شرایط نگهداری ایگوانا

بهترین محیط نگهداری از ایگوانا قرمز به صورت آزاد در محیط خانه و حیاط با هم می‌باشد و آپارتمان محل مناسبی برای نگهداری از ایگوانا نمی‌باشد. به طور کلی نگهداری در قفس به علت صدمه خوردن حیوان توصیه نمی‌شود، ولی بچه ایگوانا و یا ایگوانای آبی را می‌توان درون آکواریوم نگهداری کرد،

البته برای ایگوانای سبز که ایگوانای خشک‌زی می‌باشد باید درون تراریوم (آکواریوم خالی از آب) با بستر پوشیده شده از ماسه بهمراه رطوبت مناسب و همچنین با درختچه‌های مصنوعی برای ایجاد محیط شبه طبیعی نگهداری کرد. بهترین دما برای نگهداری از ایگوانا دمای۸۰ تا ۸۵ درجه فاران‌هایت می‌باشد. در زمستان باید محیط زندگی ایگوانا را توسط وسایل گرما ساز به دمای مناسب زندگی ایگوانا رساند.

علت تغییر رنگ ایگوانا چیست

ایگوانا ها در دما و شرایط گوناگون محیطی تغییر رنگ می دهند. ایگوانا در دمای سرد تیره تر می شود و خطوط موج دار بر روی بدنشان شکل می گیرد. تیره شدن بدن این جاندار کمک زیادی به جذب گرما از طریق پوست می کند. ایگوانایی که در محیط های گرم هستند رنگ روشن تری دارند و این تغییر رنگ نسبت به دما را تنظیم حرارت فیزیولوژیکی می گویند.

عمر ایگوآنا

اگر از یک ایگوآنا به درستی نگهداری شود، دما و رطوبت و نور کافی برای او تامین گردد، تغذیه و رژیم غذایی مناسبی داشته باشد و از لحاظ بهداشتی به درستی به او رسیدگی شود میتواند تا حدود ۲۰ سال عمر کند.
هر چه سن ایگوآناها بالاتر می‌روند رنگ فلس‌های آنها به نارنجی یا قرمز تغییر میکند.

ایگوانا قرمز

در میان افرادی که به دنبال حیوان خانگی هستند  هستند، عده ای خرید و فروش بچه ایگوانا قرمز ارزان را انتخاب می کنند. اگر شما هم به دنبال مراکز فروش ایگوانا قرمز در تهران می گردبد و می خواهید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش بچه ایگوانا قرمز ارزان بهترین پت شاپ را پیدا کنید می توانید به ما اعتماد کنید.  اما همیشه پیدا کردن مراکز فروش ایگوانا قرمز در تهران با چالش هایی همراه بوده است؛ شما باید قبل از هر گونه اقدام برای  خرید و فروش بچه ایگوانا قرمز ارزان  تحقیقات لازم را انجام دهید و در نهایت بهترین و ارزان ترین خرید و فروش بچه ایگوانا قرمز ارزان  را پیدا کنید.