نگهداری گربه پرشین  تجربه جالب و خوبی برای افراد است  به شرطی که این نگهداری به درستی انجام شود.با این حال  نگهداری گربه پرشین کمی برای افراد مشکل است زیرا این گربه  بسیار حساس و ظریفه و نیاز به مراقبت دارد. برای همین لازمه صاحبش همه نکته های نگهداری از گربه پرشین را بخ خوبی بدانید واطلاعات لازم را از  نگهداری گربه پرشین داشته باشد تا بتواند به بهترین نحو این کار رو انجام دهد.

گربه پرشین، یه گربه قشنگ و ملوسه که با موهای ابریشمی و زیبا و صورت تخت و بانمک و چشم های رنگی و درشتش دل هر آدمی رو میبره. با اینکه پرشین کت دوست داره بیشتر روز رو بخوابه ولی وقتی بیداره از گذروندن وقت با صاحبش، بازی و تمیز کردن بدن و رسیدگی به موهاش لذت فراوانی میبره.

برس کشیدن و نگهداری گربه پرشین

یکی از مهم ترین قسمت های نگهداری از گربه پرشین، رسیدگی به موهای این گربه است برای مراقبت از پوست و موی گربه پرشین نکات زیر رو رعایت کنین.

بچه گربه ها به برس کشیدن روزانه نیاز ضروری ندارند ولی برای اینکه مطمئن شوید گربه پرشین  به برس کشیدن عادت کنداز سن پایین (۲ تا ۳ ماهگی) باید برس کشیدنش رو شروع کنی. پس از همون روز اولی که گربه پرشین را خریداری کرید برسزدن را شروع کنید.

در صورتی که این کار راانجام ندهید ، وقتی گربه پرشین بزرگ شد، برس زدن براش تجربه جدید می شود  و برای همین دیر قبولش می کند  ودر زمان برس زدن برس از دست شما فرار می کند.همین باعث میشه به مرور زمان برس کشیدن برای صاحبش هم تبدیل به یه کار خسته کننده بشه.

یکی از راهکارهای کاربردی اینه که برس زدن گربه پرشین رو درست قبل از غذا دادن بهش انجام بدین. اینطوری برس زدن توی ذهنش تبدیل به یک تجربه خوشایندخواهد شد.

مراقبت  ونگهداری از چشم گربه پرشین

چشم‌های گربه پرشین خیس و مرطوب است. البته میزان خیس بودن بسته به هر گربه و فصل متفاوت خواهد بود. اما در همه موارد باید گربه ایرانی هر روز با پد پنبه یا دستمال توالت نرم آغشته به آب، تمیز شوند.
برای تمیز کردن چشمهای گربه ایرانی، دستمال نرم و مرطوب را درست زیر مجرای اشک و گوشه داخلی چشم قرار دهید. به آرامی ترشحات انباشته شده در زیر و اطراف چشم را حذف و تمیز نمایید. سپس با یک دستمال نرم جدا خشک و تمیز کنید. برای هر چشم از دستمال جدا استفاده کنید تا از انتقال میکرو ارگانیسم‌ها و خاک‌ها از یک چشم به چشم دیگری جلوگیری کنید.

مراقبت ونگهداری از گوش گربه پرشین

 
گربه‌های ایرانی مانند هر گربه دیگری جرم گوش تولید می‌کنند، اما به طور کلی توصیه می‌شود هر هفته برای تمیز کردن گوش گربه خود به منظور جلوگیری از ایجاد حفره‌ها، قارچ‌ها یا عفونت‌های باکتریایی و همچنین نگه داشتن گربه خود را سلامت و شادابی این روش را انجام دهید.
با دستمال توالت نرم که با آب تمیز مرطوب شده است، تمام سطح خارجی داخل گوش را تمیز کنید. برای تمیز کردن شیارهای گوش از یک پنبه گوش استفاده کنید، اما نباید پنبه را به داخل کانال گوش وارد کنید

آنچه درباره سلامتی ونگهداری گربه پرشین باید بدانید

همه گربه هاتوانایی بالقوه ای برای توسعه مشکلات ژنتیکی که سلامتی آن ها را تحت الشعاع قرار می دهند را دارند. هر پرورش دهنده ای که ادعا می کند، نژاد او هیچ گونه مشکل سلامتی یا ژنتیکی ندارد یا دروغ می گوید یا در مورد این نژاد آگاهی کاملی ندارد. پس در انتخاب گربه پرشین دقت لازم را داشته باشید.