قیمت جوجه کاسکو دم قرمز

کاسکو، یکی از پرنده های خانواده های طوطی ها به شمار می رود. اگر به درستی از کاسکو مراقبت شود، این پرنده قادر است کلمات را یاد بگیرد و حرف بزند. نگهداری کاسکو ، یکی از روشهای درآمدزایی است. اگر به دنیای پرندگان علاقه دارید و می خواهید نکات مهم در نگهداری از کاسکو را بدانید، این نوشته را مطالعه کنید.

قیمت کاسکو دم قرمز

کاسکو، یکی از بهترین تقلید کننده های صدا در میان پرندگان است و می تواند شادی و خوشحالی را به خانه شما بیاورد. در اصل کاسکوها، پرنده هایی وحشی هستند؛ ولی انسانها دوست دارند به این پرنده ها آموزش دهند و کاسکو را به پرنده ای اهلی تبدیل کنند. با آنکه کاسکوها پرنده هایی سرگرم کننده و جالب هستند، اما نمی توان زیاد به آنها اطمینان کرد؛ زیرا کاسکو پرنده ای غیرقابل پیش بینی است. کاسکو، پرنده ای قوی و پر از انرژی است. اگر این پرنده را خشمگین یا عصبانی کنید ممکن است شما را گاز بگیرد یا پنجه بکشد.

نگهداری کاسکو دم قرمز

طوطی های خاکستری یا کاسکوها دو نژاد اصلی به نام «کنگو» و «تیمنه» دارند. کاسکوهایی که انتهای دم آنها سیاه است، به کاسکوهای تیمنه شهرت دارند و کاسکوهایی که انتهای دمشان قرمز است، به کاسکوی قرمز معروف هستند. طول بدن کاسکو دم قرمز، ۳۰ تا ۳۵ سانتی متر است؛ در حالی که طول بدن کاسکوی دم سیاه حدود ۲۵ سانتی متر است. کاسکوی دم سیاه در ایران به دم شرابی و دم شکلاتی نیز معروف است. هم کاسکو دم سیاه و هم کاسکو دم قرمز پرطرفدار هستند؛ اما کاسکوی دم قرمز به دلیل بزرگتر بودن جثه و قرمزی رنگ دمش، طرفداران بیشتری دارد.

کاسکو دم قرمز، پرنده ای بسیار باهوش است و هوش آن با هوش بچه های ۴ ساله برابری می کند. کاسکو دم قرمز، قدرت زیادی در برقراری ارتباط با دیگران دارد و می تواند از طریق صحبت کردن با افراد، با آنها ارتباط برقرار کند. کاسکو دم قرمز، نسبتا آرام است و کمتر جیغ می زند. برای اهلی شدن کاسکو دم قرمز باید صبور باشید. وقتی این پرنده اهلی شد، می توانید آموزش دادن به او را شروع کنید.


غذای کاسکو دم قرمز

آن دسته از غذاهایی که غذاهای واجب برای کاسکو محسوب شده و باید در رژیم غذایی روزانه کاسکو دم قرمز قرار بگیرند:

– تخمه آفتاب گردان

اصلی ترین غذای کاسکو تخمه آفتاب گردان خام است که از لحاظ ارزش غذایی و هم از لحاظ عادتی ، بهترین غذا برای کاسکو است اما به این نکته توجه کنید که  تخمه باید خام و بدون نمک  باشد.

 قیمت جوجه کاسکو دم قرمز

انواع آجیل ها

آجبل ها مخصوصا پسته ،بادام ، فندق ،گردو ،بادام زمینی وانواع تخمه سیار برای کاسکو مفیدند کاسکو هایی که جوجه نیستند تمام آجیل ها را با پوست بدهید . جون علاوه بر سرگرم شدن کاسکو برای شکستن پوسته آنها و تقویت منقار از مواد معدنی موجود در پوست آنها هم بهره مند می شوند.

– بادام زمینی علاوه بر خواص بالا دارای خاصیت ضد استرس می باشد که برای پرنده مخصوصأ کاسکو هایی که زیاد قار (جیغ ) می کشند بسیار مؤثر است.

نکاتی در مورد تغذیه کاسکو قرمز

– بعضی میوه ها را بصورت خام و پخته می توان به كاسكو داد ولی بعضی ازانها را حتماباید به صورت پخته  به كاسكو بدهید (مانند سیب زمینی)

– بعضی از میوه ها علاوه بر خواص فراوان دارای خاصیتی هستند كه قابلیت سرگرم كردن كاسكو را نیز دارا می باشند كه به همین واسطه چند كاربردی می باشند (مانند هویج)

– سعی كنید میوه ها (بخصوص مركبات و انار)  فقط شیرین باشند و حتی المقدور از دادن میوه های ترش مزه به كاسكو خودداری كنید ( تأثیر منفی روی سخن گویی پرنده دارد).

– از دادن میوه و سبزیجات تند مزه (مثل فلفل ) به كاسكو خودداری كنید ( بر خلاف شاه طوطی كه به آنها علاقه خاصی دارند.) چون پرنده را دچار ناراحتی های گوارشی می كند.

– از دادن میوه های مانده و خراب به كاسكو جدأ بپرهیزید و اگر میوه را با پوست می دهید آن را خیلی خوب بشویید.

قیمت  جوجه کاسکو دم قرمز

کاسکوها تا سن ۶ ماهگی دارای چشمانی کاملاً سیاه هستند بعد از ۶ ماهگی مایل به دودی رنگ می‌شود سپس کمرنگ تر شده و سفیدی دور مردمک چشم پدید می‌آید. با گذشت زمان رنگ سفید چشم هم رو به زرد و پرتقالی می‌رود پرنده مسن جثه بزرگتری دارد و کمی عصبی است.

عده ای هستند که در میان انواع حیوانات خانگی به دنبال پرندگان هستند؛ مثل خرید طوطی . امام برای اطلاع از قیمت جوجه کاسکو دم قرمز ، باید به چه نکاتی دقت کنید و باید از کدام پت شاپ قیمت جوجه کاسکو دم قرمز را جویا شوید..

 قیمت جوجه کاسکو دم قرمز

اگر شما هم به دنبال قیمت جوجه کاسکو دم قرمز می گردبد و می خواهید برای اطلاع از  قیمت جوجه کاسکو دم قرمز بهترین پت شاپ را پیدا کنید می توانید به ما اعتماد کنید.  اما همیشه پیدا کردن ارزان ترین قیمت جوجه کاسکو دم قرمز با چالش هایی همراه بوده است؛ شما باید قبل از هر گونه اقدام برای  قیمت جوجه کاسکو دم قرمز تحقیقات لازم را انجام دهید و در نهایت بهترین و ارزان ترین  قیمت جوجه کاسکو دم قرمز را پیدا کنید.