چند سالی است که در دنیا تمایل به نگهداری از گونه های خاص جانوری همچون حشرات ، خزندگان و دیگر حیوانات نا متعارف به عنوان حیوان خانگی خاص وجود دارد ، ایگوآنا نیز به عنوان مارمولک گیاه خوار و بی آزار با ظاهری خاص که شباهت زیادی به حیوانات زمان ژوراسیک و دایناسورهای باستانی دارد و به دلیل امکان نگهداری آسان در منزل(البته نه به راحتی سگ یا گربه) به عنوان حیوان خانگی خاص به خصوص برای آنهایی که دوست دارند از خزندگان نگهداری کنند مورد توجه قرار گرفته ا

در ایران نیز چند سالی است که ایگوآنا وارد بازار حیوانات خانگی شده است ، البته حیوان کمیابی است و طرفداران خاص خود را دارد و با قیمت بالایی خرید و فروش می شود.پس می توان گفت که قیمت بچه ایگوانا تا حدودی بالا است.

از جذابیت های ایگوآنا به عنوان حیوان خانگی می توان به کاملاً  گیاه خوار بودن ، شکل ظاهری متفاوت ، عجیب و شبه دایناسور این خزنده اشاره کرد ، هر چند نگهداری از آن کمی مشکل می باشد ، نیاز به توجه و مراقبت زیاد ، تمرین فرآوان دارد. همچنین نیاز به رژیم غذایی خاصی دارد و نسبت به آن چیزی که می خورد حساس می باشد. که هریک از این موارد در قیمت بچه ایگوانا می تواند تاثیربگذارد.

قیمت بچه ایگوانا

  قیمت بچه ایگواناو  ظاهر ایگوآنا

همان‌طور که پیش تر گفته شد ایگوآناها با توجه به زیستگاه خود، در رنگ‌ها و اندازه‌های متفاوت دیده می‌شوند. به‌طور کلی ۳۵ گونه از ایگوآناها تاکنون شناخته و ثبت شده‌اند اما در این میان تنها ایگوآناهای سبز هستند که از لحاظ اندازه، نیازها و رفتار، قابلیت نگه‌داشته شدن در قفس به عنوان حیوان خانگی را دارند. تفاوت ظاهری جنس نر و ماده ایگوآناها تنها از کشیدگی و نازکی تنه آنها قابل نشخیص است. ایگوآناهای ماده بدنی لاغرتر و کشیده‌تر نسبت به ایگوآناهای نر دارند. هر ایگوآنا در پشت و گاهن در طول دم خود، ردیف خارهایی دارد که در مواقع خطر برای دفاع از خود از آنها استفاده میکند. طول دم ایگوآناها بیشتر از نیمی از بدن آنها رو تشکیل می‌دهد. گاهن دم‌های ایگوآناها در طرح ‌های راه‌ راه  و خال‌دار هستند. ایگوآناها همانند مارمولک‌ها، برای فرار از خطر دم را جدا کرده تا با کمتر شدن حجم بدن، سرعت بالاتری پیدا کنند. لازم به ذکر است که ایگوآناها قابلیت رشد مجدد دم خود را دارند.

اسباب و وسایلی که باید در داخل قفس ایگوانا  قرار دهید

  • ظرف غذای شیشیه ای یا سرامیکی

  • دیسپنسر آب

  • یک لامپ فلورسنت برای اطمینان از دریافت ویتامین D برای ایگوانا

  • یک چراغ به عنوان هیتر

  • چمن مصنوعی

  • سنگها و گیاهان تزئین

دمای ایده آل برای رشد مناسب ایگوانا در طول روز بین ۲۷ تا ۳۳ درجه سانتی گراد است. در شب این دما کاهش یافته و به ۲۲ تا ۲۵ درجا سانتی گراد خواهد رسید. می توانید با یک دماسنج دمای داخل قفس را کنترل کنید. برای نگهداری ایگوانا در شرایط ایده آل رشد، دمای داخل قفس از فاکتورهای مهم به شمار می رود.

قیمت بچه ایگوانا

چند دلیل که ایگوآنا برای شما مناسب است

• اگر شما به حیوانات خانگی خاص، به‌ویزه به خزندگان علاقه دارید ایگوآنا بهترین انتخاب برای شماست
• نگهداری بسیار ساده و راحت
• هوش بسیار زیاد آنها، شناسایی صاحب خود و عاطفی بودن آنها
• عدم نیاز آنها به حضور دائمی شما (به دلیل گذراندن بیشتر اوقات صاحبان خود در خارج از خانه، دچار افسردگی نمی‌شوند)
• عمر نسبتا طولانی در مقایسه با سایر حیوانات خانگی

این بسیار توصیه می شود که ایگوانا به صورت ذاتی حیوانی مهاجم است. برای ارتباط و تعامل بیشتر با ایگوانا، نیاز به سپری کردن زمان های بیشتر با حیوان دوست داشتنی خود خواهید داشت. ایگوانا واقعا می تواند به شما آسیب برساند اگر با دم او تماس داشته باشید. برای جلوگیری از این اتفاق، در تمام مراحل نگهداری ایگوانا، باید از سن پایین با او بازی کنید تا در صورت تماس با دم او، رفتار شما را تهاجمی تلقی نکند.

قیمت بچه ایگوانا

در میان افرادی که به دنبال حیوان خانگی هستند  هستند، عده ای خرید و فروش بچه ایگوانا ارزان را انتخاب می کنند. اگر شما هم به دنبال قیمت بچه ایگوانا می گردبد و می خواهید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش بچه ایگوانا ارزان بهترین پت شاپ را پیدا کنید می توانید به ما اعتماد کنید. اما همیشه پیدا کردن قیمت بچه ایگوانا با چالش هایی همراه بوده است؛ شما باید قبل از هر گونه اقدام برای  خرید و فروش بچه ایگوانا ارزان  تحقیقات لازم را انجام دهید و در نهایت بهترین و ارزان ترین قیمت بچه ایگوانا  را پیدا کنید.

قیمت بچه ایگوانا