قناری فروشی تهران :  قناری ها همانطور که گفتم انواع گوناگونی دارند اما برای مبتدی ها قناری رسمی مناسب ترین است و از لحاظ استقامت بدنی هم نسبتاً مناسب است .در ضمن گونه های دیگر قناری کمی گرانتر هستند و شما در صورت عدم نگهداری صحیح از آنها و نگرفتن نتیجه ی مطلوب ازشون دلزده می شید. پس مبتدی ها قناری رسمی را تهیه کنند تا خصوصیات و رفتار این پرنده بیشتر دستشون بیاد و از قناری ها نتیجه ی بهتری کسب کنند.

این پرنده هم مانند اغلب پرندگان آواز خوان فقط گونه ی نرقادر به خواندن است  و قیمتش هم از ماده تا حدود زیادی گرانتر می باشد .و شما از ماده ها فقط در زمان جوجه کشی می تونید کار بکشید. پس در هنگام مراجعه له قناری فروشی تهران له این نکته توجه کنید.

 قناری فروشی تهران و تغذیه

غذای اصلی این پرنده تخم کتان است که نیاز عمده ی قناری را تامین می کند اما نمی تواند همه ی نیاز های پرنده رل تامین کند .دانه های دیگر نیز مانند:خرفه،تخم کاهو،ارزن،شاهدانه،تخم شلغم،ترب و بلغور جو نیز مورد استفاده قرار میگیرند چون هر دانه خواصیت خواص خود را دارد مثلاً تخم کاهو و خرفه خنک و در مقابل دانه هایی مثل ارزن و ..طبع گرم دارند.میزان دانه های مختلف از زمان پرریزان(در تابستان) تا پایان دوران جوجه کشی متفاوت است.دانه نرم نیز که مخلوطی از شیر خشک،آرد سوخاری،تخم مرغ وسبوس است در زمان جوجه کشی مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید این تخم ها را از قناری فروشی تهران تهیه کنید.

در ضمن دادن میوه و سبزیجات تازه را به قناری ها در تمام فصول سال را فراموش نکنید که در جیره ی غذایی پرنده نقش به سزایی دارند.تغذیه با گشنیز ،هویج(این مورد در زیبایی رنگ هم تاثیر به سزایی دارد مخصوصا در قناری های سرخ و دارچینی)،ترب،کاهو،جعفری،و…

قناری فروشی تهران و مکان نگهداری

قناری ها نباید در معرض مستقیم باد باشند اما در عین حال باید هوای مکان قناری تهویه شود مکان آرام برای قناری ها نیز باید مورد توجه باشد و در بعضی مواقع موسیقی آرامی برای آنان گذاشت.

قفس بزرگی تهیه کنید. زیرا قناری ها تمایل دارند تا از یک طرف قفس به طرف دیگر پرواز کنند که این موضوع نیازمند قفس با طول زیاد است. قفسی که تهیه می‌کنید باید بزرگ باشد اما لزوما نیازی نیست که ارتفاع بلندی داشته باشد. قفس مناسب برای یک قناری باید حدودا ۴۵ سانتی متر ارتفاع و ۷۵ سانتی متر طول داشته باشد. با این حال هر چه قفس بزرگتر باشد برای قناری بهتر است.

جایی برای نشستن پرنده در قفس نصب کنید. می‌توانید از فروشگاه‌های حیوانات خانگی, چوب طبیعی برای مکان نشستن قناری تهیه کنید. بهتر است برای ایجاد تنوع در زندگی قناری، چوب‌هایی با اندازه های مختلف را تهیه کنید. از آن جایی که قناری ها تمایل بیشتری نسبت به پرواز به شکل افقی دارند، سعی کنید چوب‌های زیر پایی را در گوشه و کنار و روبروی هم در قفس نصب کنید

 

قناری فروشی تهران

 قناری فروشی تهران و بهداشت قناری

برای داشتن قناری های سالم رعایت بهداشت الزامی است وباید به نکات ذیل توجه نمود:

۱٫قناری هایی که تازه گرفته اید را تا اطمینان از سالم بودنشان در قرنطینه نگهداری نمایید.

۲٫به محض مشاهده علائم بیماری درهر کدام از قناری ها آن را از بقیه جداکنید سپس به مداوایش بپردازید.

۳٫سعی کنید از میله های و ظروف غذا خوری پلاستیکی و بدون درز و شکستگی استفاده کنید چون باعث زخمی شدن قناری و محلی برای تجمع شپشک میباشد.

۴٫از گذاشتن وسایل تزئینی داخل قفس خودداری کنید.

۵٫از قفس مخصوص نگهداری قناری(۵۰٫۳۰٫۴۰) استفاده کنید قفسهای کوچک باعث بی تحرکی ودر نتیجه چاقی قناری و همچنین شکستگی و بی نظمی پرها می شود.

۶٫ظرف غذاخوری و میله را در جهت مخالف یکدیگر و در طول قفس قرار دهید تا فاصله پرواز بیشتر باشد وامکان تحرک پرنده زیادتر شود.)ارتفاع میله با جا دانی برابر و هر دو بر روی سیم افقی قسمت پایین قفس باشند)

۷٫ سعی کنید از گذاشتن بیشتر از یک میله در قفس خودداری کنید چون ممکن است در مسیر پرواز، قناری باآنها برخورد کرده و زخمی گردد در ضمن فاصله پرواز نیزکم میشود.

 دو نکته مهم در فرایند پرورش قناری

  1. از آنجایی که قناری ها پرندگانی قلمرو طلب هستند هرگز نمی توانند به صورت گله ایی و اجتماعی در کنار یکدیگر زندگی کنند پس سعی کنید آنها را یکجا پرورش ندهید چون جنگی که بین نرها اتفاق می افتد بسیار خونین و خطرناک است .

۲٫قناری نر و ماده را قبل از آماده نبودن برای جفت خواهی، در یک قفس نگه ندارید چون ماده ها دیرتر از نرها تمایل به جفتگیری دارند و برای همین ممکن است نرها را پس بزنند و در مقابل نرها آنها را تا حد مرگ آزار دهند.

قناری فروشی تهران