سلام، امروز قراره با هم راجع به پرورش طوطی سانان به طور کلی صحبت کنیم و بررسی کنیم که کار سختی هست یا ساده.
امروزه پرورش پرنده های زینتی نه به عنوان یک شغل دوم و سوم بلکه به عنوان یک کار آفرینی در سطح جهان مطرح است.
طوطی سانان به عنوان سومین حیوانات محبوب نزد مردم دنیا،بسیار پر طرفدار شده اند و همین باعث شده تا خیلی از افراد به پرورش طوطی به عنوان یک صنعت نگاه کنند.
خیلی از افراد با ماشین های جوجه کشی و تهیه تخم نطفه دار طوطی، به تکثیر و تولید مثل جوجه های ارزش مند میپردازند.
برخی دیگر هم با تهیه جفت های مولد و جوجه کشی از آنها کسب سود میکنند.

پرورش و تکثیر طوطی ها سخت است یا ساده؟

اگر بخوام از سختی یا آسونی کار صحبت بکنم باید به شما بگم که پرورش طوطی سانان به صبر و بردباری زیادی نیاز داره، بعضی از طوطی ها به سختی با هم جفت میخورند و برخی دیگه به سادگی توی قفس و مکان های معمولی تکثیر میشوند؛تعدادی از جفتهایی که شما به عنوان مولد خریداری کردید ممکنه تا مدتها و یا اصلاً جوجه آوری نداشته باشند.
عامل بعدی سر و صدای زیاد این پرندگان هست که زمانی که از تعداد ۲۰ جفت بیشتر میشن برای هر کسی قابل تحمل نیست و میتونه یک صوت آزار دهنده باشه؛
چرا که اغلب طوطی سانان آواز نمی خونند و اکثراً یک جوری صداهای جیغ مانند تولید میکنند.
عامل بعدی که خیلی هم اهمیت داره، رسیدگی به طوطی سانان هست،
طوطی ها موجودات حساس و پر استرسی هستند و تغییر جا و نحوه پوشش لباس هم روی زیاد و کم شدن استرس پرنده اثر گذار هست.
اگر بخوام زمانی برای شما بگم برای مثال اگر بخواهید از ۲۰ جفت عروس یا طوطی کتوله نگهداری کنید باید در روز ۳ ساعت رو به اونها اختصاص بدید و یا به عبارت بهتر روزی ۳ ساعت وقت شما رو میگیره.
در آخر باید عرض کنم که اگر میخواید کاری رو به درستی انجام بدید حتماً سختی داره و صرف این که ببینید یک نفر از یک راهی درآمد خوبی داره نمیتونه معیار قضاوت درستی قرار بگیره.
بر خلاف خیلی از اساتید موفقیت که معتقد هستند موفقیت بسیار ساده به دست میاد باید بگم موفقیت با تلاش و پشت کار زیاد به دست میاد و پرورش طوطی ها هم از این قاعده استثنا نیست.

امیدوارم راجع به پرورش طوطی سانان تونسته باشم یک دید کلی به شما بدم و برای آشنایی بیشتر مقالات بالا رو قرار دادم تا مطالعه بفرمایید و در رابطه با پرورش طوطی سانان و تکثیر طوطی اطلاعات خوبی به دست بیارید.
مرسی از شما،در دیدگاه ها میتونید مشکلات و مسائل خودتون رو مطرح بفرمایید.مرسی