یكی از مهم‌ترین سؤالاتی که هنگام قبول سرپرستی این حیوان باید از خود بپرسید این است كه آیا زمان لازم برای نگهداری و مراقبت از یک اسب یا پونی را دارید؟ اسب‌ها بدون توجه به وضعیت آب و هوا، برنامه‌ها یا تعطیلات شما به مراقبت روزانه نیاز دارند. اگر قصد دارید اسب را در ملک شخصی خود نگه دارید، باید 365 روز در سال مراقب او باشید. مطمئنا نمی‌توانید تمام وقت خود را صرف مراقبت از اسب جدید خود کنید، اما اسب به تعهد شما نیاز دارد. بنابراین، برای مراقبت از اسب خود باید برنامه‌ریزی کنید. سوالی که پیش می‌آید این است: برای مراقبت از یک اسب یا پونی چقدر زمان لازم است؟

حداقل زمان مورد نیاز در طول روز:

  • دادن آب و غذا دو بار در روز: 10 دقیقه

  • خارج کردن اسب از اصطبل برای تمیز کردن آن: 15 دقیقه

  • چک کردن اسب برای تشخیص علائم بیماری و آسیب‌دیدگی: 5 دقیقه

  • تمیز کردن سم اسب به صورت روزانه: 5 دقیقه

  • زمان کل: 30 دقیقه

فراتر از حداقل

همه این کارها می‌توانند زمان بیشتری را به خود اختصاص دهند و موارد ذکر شده صرفا یک زمان حداقلی هستند. عوامل زیادی وجود دارد که بر مدت زمان لازم برای نگهداری از اسب اثر می‌گذارند. آب دادن به اسب در تابستان ممکن است فقط چند دقیقه طول بکشد. اما ماه‌های سرد و برفی می‌توانند این کار را دشوارتر کنند. ممکن است مجبور شوید برای سطل‌های یخ‌زده، گرفتگی شلنگ آب، لوله‌های منجمد یا خرابی آب‌گرم‌کن وقت بگذارید. فصل زمستان، غذا دادن به اسب را نیز به یک کار بسیار وقت‌گیر تبدیل می‌کند. گونی علوفه ممکن است یخ بزند؛ دستگاه تغذیه اتوماتیک، درها و آبراه‌ها نیز باید در شرایط ایمن نگه داشته شوند. اسب‌ها می‌توانند به اصطبل، تجهیزات و نرده‌ها آسیب وارد کنند و این یعنی باید برای تعمیر و نگهداری آن‌ها وقت بیشتری بگذارید.

زمان لازم برای تمیز کردن اصطبل به مدت زمانی بستگی دارد که اسب در آن مانده است. نوع زیراندازی که در اصطبل دارید و دفعات پاکسازی آن نیز در مدت زمان تمیز کاری موثر هستند. کافی است یک یا دو روز از تمیز کردن صرف‌نظر کنید تا ببینید که تمیزکاری چقدر وقت شما را خواهد گرفت.

تمیز کردن اسب

ممکن است فقط چند دقیقه طول بکشد که اسب خود را برای علائم آسیب‌دیدگی کنترل کنید، اما مشاهده یک آسیب می‌تواند زمان زیادی روی دست‌تان بگذارد. ممکن است مجبور شوید پانسمان اسب را عوض کنید یا او را برای پیاده‌روی بیرون ببرید؛ هر اتفاقی ممکن است زمان لازم برای مراقبت از اسب را افزایش دهد.

زمانی که برای مراقبت از اسب خود صرف می‌کنید، جدای از زمان نظافت، تمرین و سوارکاری است. بسیاری از افراد پس از مدتی متوجه می‌شوند که بیش از آنکه اسب را برانند، باید برای مراقبت از او وقت بگذارند.

اگر اسب خود را در یک پانسیون اسب نگه می‌دارید، باید زمان رسیدن به آن مرکز را نیز حساب کنید؛ مگر اینکه بخواهید چندین ماه اسب خود را نبینید که برای آن هم باید هزینه مرکز را بپردازید. پانسیون‌های اسب کمترین زمان را برای نگهداری از این حیوان می‌طلبند. اما راحتی هزینه دارد و یک سرویس کامل می‌تواند ده‌ها میلیون در سال خرج بردارد.