سلام قبلاً در یکی از نوشته ها برایتان توضیح داده ام که اغلب طوطی ها نوعی شوره و یا گرده در پرهایشان دارند.
زمانی که طوطی مشغول پر آرایی است و یا خود را تتمیز میکند، این ذرات که معمولاً دیده نمیشوند، در هوا معلق شده و توسط تکثیر کننده و یا نگه دارنده که شما باشی تنفس میشود.
شاید با خود بگویی من حساسیت به طوطی ندارم و این نوشته به درد من نمیخورد، اما اگر به من اجازه بدهی، به تو خواهم گفت که ممکن است در چند ماه آینده حساسیت به طوطی گریبان شما را هم بگیرد.پس چه به طوطی حساسیت داری و چه نداری با من همراه باش تا قدری راهنماییت کنم.

اگر تکثیر کننده و یا سالن دار هستی برای نداشتن حساسیت به طوطی لازم است این مراحل را انجام بدهی

نظافت منظم و دوره ای سالن و استفاده از محلول های مجاز مخصوص پرندگان و طوطی سانان برای تمیز کردن یکی از ضروریاتی است که هر تکثیر کننده طوطی باید آن را دانسته و به کار ببندد.
یکی از این محلول ها با نام جرمی ساید است که هم از نظر مالی مقروم به صرفه است و هم بسیار کاربردی و به درد بخور است.
این محلول به خوبی انواع باکتری ها و قارچ ها و ویروس ها را از بین برده و علاوه بر نظافت محیط محل تکثیر طوطی حساسیت به طوطی را کاهش میدهد.

دومین عامل برای کاهش حساسیت به طوطی گردش هوای مناسب در سالن و تسفیه هوای محل نگهداری طوطی سانان است، که در این رابطه به طور کامل قبلاً نوشته ای منتشر کردم که میتونی ازش استفاده کنی.
فقط همین اندازه بیان کنم که هوای تازه برای کاهش حساسیت به طوطی خیلی اهمیت داره و بخش مهمی از این هوای تازه با تهویه صحیح به دست میاد.
سومین عامل قرار دادن وان یا ظروف ایمن برای آب تنی و یا شست و شوی طوطی میتونه خیلی از گرده پر های طوطی سالن رو کاهش بده و در شادابی پرنده ما نیز اثر بسزایی داره.
این کار رو میتونید در فصول گرم ماهی دو بار و در فصول زمستان و پاییز ماهی یک بار انجام بدید.
چهارمین عامل، استفاده از ماسک هست، این مرحله به درد من و امثال کسایی میخوره که، هنوز دچار حساسیت نشدن اما از اونجایی که با تعداد بالایی طوطی اون هم در یک سالن بسته سر و کار دارند؛
به زودی در صورت رعایت نکردنش حساسیت به طوطی سراغشون میاد و دیگه اون موقع دیر میشه.

اگر از یک یا چند طوطی نگهداری میکنید برای حساسیت به طوطی این مطالب رو انجام بدید

لازمه بدونید که همه طوطی سانها مانند هم نیستند، بعضی ذرات و گرده پر بیشتری دارند، مثل طوطی خاکستری، عروس هلندی و کاکادو؛
و برخی دیگه مثل طوطی کتوله و روزیلا و غیره گرده پر کمتری دارند، پس در نتیجه حساسیت به طوطی ها یکسان نیست و در برخی گونه ها کمتر و و در برخی گونه ها بیشتره.
طوطی ای که هیچ گردی پخش نمیکند اکلکتوس است. این مورد برای افراد بسیار حساس به طوطی مناسب است.
اول، قبل از این که کارتان با طوطی تمام شد و پرنده را در قفس قرار دادید، دستانتان را خوب بشویید.
دوم، برای کاهش حساسیت به طوطی، طوطی را در تمام مناطق منزل راه ندهید،برای مثال اتاق خواب را برای طوطی منطقه ممنوعه اعلام کنید و از رفتنش به اتاق خوابتان جلوگیری کنید.
سوم از جارو برقی هایی که فیلتر هپا دارند استفاده کنید.
چهارم، هر روز در صورتی که میتوانید کف و خود قفس را تمیز نمایید.
پنجم، در هنگام نظافت ترجیحاً از ماسک استفاده نمایید.
رعایت این نکته ها میتواند حساسیت به طوطی را تا حد قابل قبولی کاهش دهد و زندگیی راحت تر برای شما فراهم نماید.
اگر تجربه ای از حساسیت به طوطی هایتان دارید با من در کامنت های همین پست به اشتراک بذارید،مرسی تا بعد