قیمت سگ پودل مینیاتوری :   پودل نژادی شاداب، مغرور و حساس است و استعداد زیادی در آموختن دارد. این نژاد را ه و روش ها را به خوبی می آموزد و برای آموزش درسیرک ایده آل است.

برخی از صاحبان این سگ ادعا می کنند که پودل می تواند معنای کلمات را درک کند! پودل از تنها ماندن عذاب می کشد و با غریبه ها زیاد خو نمی گیرد برهمین اساس بهتر است تا در زمان تولگی آنرا اجتماعی کرد. با سایر سگ ها و حیوانات مهربان است.  سگ پودل عروسکی ، ظریف ،مغرور و باهوش است . پودل ها سگ های خانوادگی مهربان با تاریخ باستانی و استعداد های زیادی هستند .

سه نوع پودل وجود دارد که همه آن ها به عنوان بخش از یک نژاد در نظر گرفته شده اند از کوچکترین به بزرگتریند آن ها ، عروسکی مینیاتوری و استاندارد است.

ویژگی و قیمت سگ پودل مینیاتوری

سگ پودل مینیاتوری تقریباً ۳۸ سانتی‌متر قد دارد و وزنش به چیزی بین ۶٫۵ تا ۷٫۵ کیلوگرم می‌رسد. برای اینکه یه سگ پودل جزو پودل های مینیاتوری به حساب بیاد، خیلی مهمه که قدش حدود ۲۵ تا ۳۸ سانتی‌متر باشه. اگر سگی نتونه به این قد برسه باید اون رو در دسته پودل عروسکی جا بدیم.

سگ پودل مینیاتوری یک نژاد با اندازه متوسطه و با اینکه از همتای استاندارد خودش کوچکتره اما شخصیتی مشابه پودل استاندارد دارد و می‌تواند سگ خوبی برای خانواده‌ها باشد.قیمت سگ پودل مینیاتوری ممکن است برای برخی افراد بالا باشد.

قیمت سگ پودل

میزان سازگاری و قیمت سگ پودل مینیاتوری

پودل همراه فوق العاده ای برای بچه ها است، اگرچه بچه های کوچک نمی دانند که چطور به یک سگ رسیدگی کنند و بطور تصادفی ممکن به پودل عروسکی که کوچکترین و ظریفترین نژاد است آسیب بزنند.

بطوریکه گفته شد شما همیشه باید به کودکانتان در مورد تعاملاتشان با سگها و نحوه لمس کردن آنان آموزش دهید؛ شما باید همیشه برروی رفتار کودک و سگتان باهم نظارت داشته باشید تا از هرگونه آسیبی از سوی هر دو طرف جلوگیری کنید.

شما باید به فرزند خود یاد دهید زمانی که سگ خواب است یا در حال غذا خوردن است از او دور بماند. مهم نیست چقدر دوستانه ،هرگز کودک را با سگ تنها نگذارید. پودل هایی که با سگها و حیوانات دیگر در خانه رشد می کنند یا در کلاسهای گروهی آموزشی شرکت می کنند و یا در پارک سگها هستند ازاین همراهی لذت می برند. اگر پودل شما تنها حیوان خانگی خانه شما است باید آموزش کافی برای برخورد با افراد تازه وارد را ببیند. بهتر قبل از قیمت سگ پودل مینیاتوری به این موارد توجه کنید.

محل نگهداری وقیمت سگ پودل مینیاتوری

این نژاد برای نگهداری در آپارتمان مناسب است ولی باید در طول روز به میزان کافی فعالیت بدنی داشته باشد. در داخل خانه بسیار آرام است و می توانید این سگ را به راحتی در خانه نگهداری کنید. یک حیاط کوچک یا تراس آپارتمان شما، برای جنب و جوش و انجام فعالیت های بدنی روزانه او کافی است.

مراقبت و قیمت سگ پودل مینیاتوری

پودل ها در هر نوع خانه ای براحتی زندگی می کنند از آپارتمان گرفته تا خانه های بزرگ، تا مادامی که، فعالیت و ورزشهای منظم و همراهی زیاد با انسانها داشته باشند. آنها ترجیح می دهند که در داخل خانه  و کنار افراد خانواده باشند، بخصوص پودل های عروسکی و مینیاتوری.

این نژاد باهوش یادگیری سریعی دارند، اما صاحبان آنها باید مراقب باشند: او به همان اندازه که رفتارهای خوب را یاد می گیرد به همان اندازه هم براحتی رفتارهای بد را یاد می گیرد، بنابراین اگر شما به تازگی می خواهید این سگ را نگهداری کنید باید او را در یک کلاس اطاعتی با یک مربی ماهر ثبت نام کنید.

قیمت سگ پودل مینیاتوری

مشکلات سلامتی  و قیمت سگ پودل مینیاتوری

سگ پودل طول عمر زیاد دارد. بیماری های ژنتیکی شایع است. بیماری شبکیه چشم پیش رونده که می تواند موجب نابینایی گردد. آلرژی پوستی در این نژاد شایع است        بخصوص حساسیت به شامپو ، قیچی و رنگ مو (برای نمایش). از دیگر بیماریها می توان به عفونت چشم و بینی اشاره کرد که با ریزش آب از بینی همراه می باشد. دیابت و بیماری قلبی نیز شایع است.

تربیت و آموزش و قیمت سگ پودل مینیاتوری

پودل های عروسکی، بسیار باهوش و دانا هستند؛ اما میتوانند به سادگی تبدیل به سگ هایی لوس و پرتوقع شوند و در چنین شرایطی، با اصرار و پشتکار زیاد خواهان برآورده شدن خواسته شان خواهند شد.

تربیت و تعلیم آموزش های سرگرم کننده به سگ (مثل آموزش قوانین خانگی) باید از سنین پایین آغاز شوند تا سگ در طول دوران رشد، به خوبی با قوانین خانه آشنایی پیدا کند. این سگ ها باید در همان دوران کودکی، اجتماعی شوند و طریقه ی برقراری روابط اجتماعی با دیگران را یاد بگیرند؛ در غیر اینصورت در سنین بالاتر نسبت به غریبه ها واکنش و حساسیت نشان خواهند داد.

قیمت سگ پودل مینیاتوری

نکات برجسته در مورد نژاد پودل

-پوشش پودل برای زیبا و سالم ماندن به نگهداری زیادی نیاز دارد. بیشتر صاحبان پودل ها آنها را هر سه تا شش هفته یکبار نزد یک آرایشگر حرفه ای می برند. اگر

می خواهید که پولتان را پس انداز کنید، بهتر است که خودتان انجام این کارها را یاد بگیرید، البته این کار زمان و تلاش زیادی را نیاز دارد.

-پودل ها چشمهای گریانی دارند که ممکن است موهای اطرافش را آلوده کند. آنها را به آرامی کوتاه کنید و صورت را بطور روزانه با یک لیف غیر الکی که با آب گرم شسته

شده باشد به آرامی پاک کنید.

-برای داشتن یک توله سگ سالم، هرگز از پرورش دهندگان نامعتبر یا مغازه هایی که حیوانات خانگی میفروشند خریداری نکنید. بدنبال پرورش دهنده ای باشید که            تمامی آزمایشات مربوط به سگها را در زمینه بیماریهای ژنتیکی انجام داده باشد و سگهایی که مزاج سالم داشته باشند.